אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: תקלה בארובה בנמל אשדוד פגעה בצבע של אלפי מכוניות צילום: ג'ו קוט

בלעדי: תקלה בארובה בנמל אשדוד פגעה בצבע של אלפי מכוניות

הנזק מוערך באלפי שקלים לכל רכב שנפגע. החוק קובע כי הרוכשים יוכלו לסרב לקבל רכב שנפגע אם היקף הנזק עולה על 6% ממחירו. נוסף על כך יכולים הרוכשים לדרוש מהיבואן לרכוש מהם את הרכב בחזרה בתוך שנה

26.07.2009, 07:07 | תומר הדר

אם בכוונתכם לרכוש בימים הקרובים מכונית חדשה, במיוחד כזאת שהגיעה מאירופה או מארצות הברית דרך נמל אשדוד, כדאי שתבדקו אם מדובר ברכב שעבר תיקונים לפני מסירתו.ל"כלכליסט" נודע כי לפני כשבועיים, במהלך עבודות תחזוקה שהתבצעו בארובה הנמצאת בסמוך לשטח אחסון המכוניות בנמל, נפלט ענן של חלקיקי פיח לוהטים אשר נחת על אלפי מכוניות שאוחסנו לידה.

הפיח, לדברי עדים שנכחו במקום, יצר נזקים בגגות ובמכסי מנוע של מכוניות רבות. הנזק לצבע, על פי אותם עדי ראייה שעובדים בנמל, מוערך באלפי שקלים לכל מכונית: "כרגע אנחנו מנסים לצמצם נזקים ולבצע פוליש היכן שאפשר, אך לא יהיה מנוס מלבצע גם עבודות צבע במכוניות", הסביר ל"כלכליסט" איש תחזוקה של יבואנית רכב העובד בנמל אשדוד.

על פי הוראות החוק, לקוח שרוכש רכב שעבר לפני מסירתו צביעה יהיה רשאי לסרב לקבל את המכונית - אך זאת רק במקרה שבו היקף הנזק עולה על 6% ממחירו.

במקרה שבו הלקוח עדיין מעוניין לקבל את המכונית, אף שעברה תהליך של צביעה, היבואן מחויב להעניק לו התחייבות שתאפשר ללקוח למכור לו בחזרה את הרכב - וזאת בתנאי שחלפה לפחות שנה ממועד הרכישה. במקרה כזה יבואן הרכב יהיה רשאי להפחית ממחיר המחירון שיקבל בעל הרכב את שיעור הפיצוי שבו זוכה הקונה בעת הרכישה בעקבות הצביעה מחדש. בנמל אשדוד סירבו להתייחס לפרשה.

בשבוע הקרוב צפויים יבואני הרכב להציע ללקוחות שלל מבצעים והטבות כדי להיפטר ממלאים שהצטברו אצלם. המבצעים הם פועל יוצא של תוכנית הממשלה להחלת רפורמת המיסוי הירוק על ענף הרכב, שבעקבותיה צפויים להתייקר רוב מכוניות היוקרה ורכבי כביש־שטח. נוסף על כך כמה ממחירי המכוניות המשפחתיות הנפוצות בישראל עשויים להתייקר באלפי שקלים בממוצע.

תגיות