דנשר ועלבד הגישו הצעה משותפת לרכישת קרליין
שנה אחרי רכישת אינטרקוסמא הבורסאית, חברת ההפצה דנשר חוברת ליצרנית המגבונים הלחים למכרז על חברת הקוסמטיקה שבשליטת פריגו
חברת השיווק וההפצה דנשר הגישה לחברת פריגו העולמית הצעה לרכישת פעילותה של חברת קרליין - יצרנית מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה שבבעלותה המלאה של פריגו. הצעת רכישה זו היתה צפויה אולם דנשר הפתיעה כאשר הגישה את ההצעה עם חברת עלבד, יצרנית ומשווקת המגבונים הלחים מקיבוץ משואות יצחק.
ההצעה הוגשה לבנק ההשקעות וויליאם בלייר, המרכז את המכרז של פריגו למכירת הפעילות של קרליין, ועל פי הערכות היא עומדת על כ־50 מיליון דולר.
דנשר ועלבד החליטו על שיתוף פעולה במכרז כדי למצות את הסינרגיות הנדרשות להפעלת קרליין בתחום הפעילות התעשייתית שבו מתמחה עלבד, המנהלת שלושה מפעלים בעולם, ובתחומי השיווק, הייצוג וההפצה של מותגים מובילים שבהם מתמחה קבוצת דנשר.
זהו אינו שיתוף הפעולה הראשון בין שתי החברות. דנשר ועלבד משתפות ביניהן פעולה במשך 24 שנים בשיווק המותג FRESH ONES בתחום המגבונים הלחים. לצורך הערכת השווי של קרליין ולניהול המשא ומתן שכרו עלבד ודנשר את שירותיהן של חברת הייעוץ טריגר־פורסייט ושל רשת רואי החשבון הבינלאומית KPMG.
אמנון ברודי, יו"ר דירקטוריון עלבד, אמר כי להחלטה להתמודד על רכישת קרליין משמעות אסטרטגית, הן בהיבט של הרחבת הפעילות העסקית ממגבונים לחים למוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה, והן בהחלטה להעמיק את הפעילות עם חברת דנשר, שלה יכולות מובהקות בשיווק מוצרים בישראל. ברודי מסר עוד כי הרכישה של קרליין והאפשרות לשווק את מוצריה תחת מותג פרטי תחזק את מעמדה של החברה גם מול רשתות הקמעונאות באירופה וארה"ב.
לדברי יו"ר דנשר טל ברק, רכישת קרליין תיצור לקבוצה סינרגיות בשיווק תמהיל המוצרים של קרליין, דנשר ואינטרקוסמא כאחד. דנשר רכשה את השליטה (78.6%) באינטרקוסמא הבורסאית ב־2008.
קרליין נרכשה על ידי פריגו ב־2005. במאי השנה הודיעה פריגו כי היא מעמידה את קרליין למכירה לאחר שברבעונים האחרונים נרשמה צניחה עקבית ברווח הגולמי של קרליין. מלבד הירידה ברווחיות הגולמית, הרוכש הבא של קרליין יצטרך להתמודד גם עם עודף המותגים של החברה ועודף כושר הייצור שמכבידים עליה. לפי נתוני נילסן, קרליין מחזיקה ב־18% משוק טיפוח השיער בישראל ו־25% משוק תכשירי ההגנה מהשמש.
לאחרונה ניכרת התרחבות של דנשר לתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה עם רכישת השליטה באינטרקוסמא, שמשווקת בין השאר את מוצרי סופטאץ' (איפור וקוסמטיקה). רכישה אפשרית של קרליין עשויה לייצר לדנשר סינרגיה עם פעילותה באינטרקוסמא ואולי אף להגדיל את פעילות מפעל קרליין בירוחם, שהוא מפעל הקוסמטיקה והטואלטיקה הגדול ביותר בישראל שאינו עובד בתפוקה מלאה.
את ההחלטה של דנשר להיכנס לתחום הייצור ניתן לתלות גם בכוחן ההולך ופוחת של חברות ההפצה בשנים האחרונות, כאשר חברות בינלאומיות מקימות בארץ סוכנויות או מגדילות את כוחן. רכישתו של מפעל על ידי דנשר מאפשרת לה שליטה בקווי הייצור וגלישה לפעילות חדשה.
6 תגובות לכתיבת תגובה