אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיכון ובינוי זכתה במכרז לתחזוק כבישי מע"צ צילום: סי די בנק

שיכון ובינוי זכתה במכרז לתחזוק כבישי מע"צ

סולל בונה תהיה חברת הקבלן המבצעת את הפרויקט ששוויו נאמד בלמעלה ממיליארד שקל. מדובר בהפעלה ואחזקה של רשת כבישים בין עירוניים באורך 270 ק"מ לתקופה של 20 שנה

26.07.2009, 16:16 | ליאור גוטמן
ועדת המכרזים של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) הודיעה היום (א) לחברת שיכון ובינוי על דבר זכייתה בפרויקט PFI לאחזקת כבישים (Private Financial Initiative) באזור חדרה והצפון. הקבלן המבצע יהיה סולל ובונה, מקבוצת שיכון בינוי בשליטתה של שרי אריסון. שווי המכרז נאמד בלמעלה ממיליארד שקל. הקבלן הזוכה יהיה אחראי  לשיקום, הפעלה ואחזקת רשת כבישים בין עירוניים באורך של 270 ק"מ לתקופה של 20 שנה, לרבות תקופת שיקום ושדרוג שתמשך כשנתיים וחצי.

על הזכייה בפרויקט התמודדו שבע קבוצות מובילות בארץ ובאירופה, כאשר לשלב הסופי עברו שיכון ובינוי ושפיר הנדסה אזרחית וימית. בין קטעי הכביש שיועברו לרשות הזכיינית ניתן לציין את כביש מס' 4 (קטע כביש בין נחל חדרה לבין צומת בנימינה), כביש מס' 65 בקטע בין מחלף קיסריה לבין צומת מגידו בכביש 66 וכביש מס' 70 בקטע בין מחלף זיכרון יעקב לבין צומת התשבי.

מכרז PFI אחזקה מוגדר בשלב זה כפיילוט. במידה והשיטה תוכיח את יעילותה יועברו לאחריות זכיינים נוספים מאות קילומטרים נוספים של כבישים בינעירוניים, לדברי החברה הלאומית לדרכים,

הכוונה היא לקחת את המצב הקיים, לשקם את הכבישים ולהביאם לרמה גבוהה המוגדרת במכרז. בתום שלב השיקום יעבור הזכיין לשלב השימור שיימשך על פני תקופה של שנים, תחת פיקוח של החברה הלאומית לדרכים.  

"בסוף התקופה יחזיר הזכיין את רשת הכבישים לאחריות המדינה במצב מוגדר מראש. מדובר בשיפור משמעותי באיכות, נוחות ובטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך. אני מאמין שהגדלת היצע הפרויקטים בסיוע המגזר הפרטי, מניבה הזדמנויות חדשות למשק הישראלי ולמשקיעים זרים", אמר אלכס ויזניצ'ר, מנכ"ל החברה.

תגיות