אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסימני סוף המיתון בענף הרכב: "כשיבואן מכריז על מבצע הלקוחות באים גם במיתון"

מסימני סוף המיתון בענף הרכב: "כשיבואן מכריז על מבצע הלקוחות באים גם במיתון"

יבואני הרכב מדווחים על מכירות מרובות בתקופה האחרונה, בעיקר תודות למבצעים. מנכ"ל צ'מפיון מוטורס: "יבואן רכב שרצה לעבוד היה חייב לשנות את אסטרטגיות המכירה"

28.07.2009, 10:31 | תומר הדר
האם יצאנו מן המשבר בענף הרכב? תלוי את מי שואלים. מבחינת יבואני הרכב, החודשים האחרונים אינם מצביעים על קיומו של מיתון כלשהו. "כשיבואן רכב מכריז על מבצע, הלקוחות באים וקונים, ללא קשר למיתון", מסביר יהודה בר נתן, מנהל השיווק של דייהטסו וססאנג יונג. "הלקוחות חששו, ויבואן רכב שרצה לעבוד היה חייב לשנות את אסטרטגיות המכירה", אומר גם אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס.

קשה להתעלם גם מהעובדה ששוק מכוניות היוקרה חווה בחודשים האחרונים פריחה, דווקא במיתון. "ביוני וביולי היו היקפי רכישות חסרי תקדים", אומר עוזי גונן, מנהל חטיבת הפרטיות במאיר, יבואנית יגואר וולוו. "היו מבצעי מכירה רבים, ובסופו של דבר הציבור ניצל את המבצעים ושילם ממיטב כספו, כך שלציבור יש כנראה כסף".

בצד השני של המתרס נמצאות חברות הליסינג וההשכרה. "שוק הליסינג חולק לכמה סוגים של חברות", מסביר ניר גלילי, מנכ"ל שלמה SIXT. "חברות לא יכלו לרכוש כלי רכב בגלל חוסר יכולת לגייס כספים, הלקוחות פנו למי שיש לו כסף - ונוצר עודף ביקוש".

תגיות