אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנורטל ישראל משדרים עסקים כרגיל: "מצב המתחרים שלנו קשה יותר" צילום: אוראל כהן

בנורטל ישראל משדרים עסקים כרגיל: "מצב המתחרים שלנו קשה יותר"

אילן יהושע, מנהל החטיבה העסקית של נורטל שנמכרה לענקית התקשורת אוויה, שומר על אופטימיות: "בעזרת השותפות נחלוש על רוב שוק הטלפוניה הדיגיטלית בישראל"

28.07.2009, 12:54 | אסף גלעד

מנהל החטיבה העסקית של נורטל ישראל, אילן יהושע, אינו מודאג. בשבוע שעבר קיבל את הבשורה על רכישת החטיבה שבה הוא פועל, החטיבה העסקית העולמית של נורטל, על ידי ענקית התקשורת האמריקאית אוויה תמורת 475 מיליון דולר. עבורו, המיזוג הצפוי עם אוויה בישראל, אם נורטל תאשר סופית את הרכישה, עשוי להפוך את השתיים לחברת ציוד התקשורת הגדולה בישראל.

את ה-14 בינואר 2009, היום שבו הכריזה נורטל על פשיטת רגל ומעבר להגנה בפני נושים, יהושע לא ישכח. "זה פרק שאכתוב בעתיד בספר לניהול משברים", הוא מספר ל"כלכליסט". "בארבע אחר הצהריים הודיעו לנו על המעבר של נורטל לצ'פטר 11 (הסדר פשיטת רגל בארצות הברית, א"ג). בהתחלה היינו בהלם, אבל הוריתי לעובדים שלי להיות זמינים כל הזמן ללקוחות שלנו, אמרתי להם - תענו לכל שיחה שנכנסת, כדי שאף אחד לא יחשוד שניתקנו טלפונים. תשדרו להם שאנחנו פה, ותיתנו לפונים את כל המידע שהם צריכים. למחרת קבענו פגישות עם כל הלקוחות שלנו, להודיע להם מה עומד מאחורי פירוק החברה, ולהסביר שההנהלה מעוניינת לשמור על החברה כעסק חי".

אילן יהושע (מימין)  ודורון כהן, מנכ"ל בינת-סמך, צילום: אוראל כהן אילן יהושע (מימין) ודורון כהן, מנכ"ל בינת-סמך | צילום: אוראל כהן אילן יהושע (מימין)  ודורון כהן, מנכ"ל בינת-סמך, צילום: אוראל כהן

"עמדנו בתחזיות"

 

לטענת יהושע, החטיבה העסקית של נורטל, שמוכרת ציוד תקשורת כמו טלפונים ומרכזיות לעסקים, עמדה בכל תחזיותיה העסקיות לחציון הראשון של 2009. לפי ההערכות, מצבת העובדים בחטיבה של יהושע הצטמצמה מ־15 עובדים לפני המשבר ל־11 כיום. יהושע טוען כי אף לקוח לא נטש את החברה. "לקוחות מעכבים עסקאות בכל השוק, אבל הגשם הזה יורד על כולם, וכולם נרטבים. פשוט יש כאלה שפותחים מטריות לפני כולם. היינו שמחים לחזור שנה אחורה, אבל המצב של המתחרים שלנו קשה יותר".

עד לאחרונה נורטל ואוויה בישראל היו בתחרות עזה. מתחילת 2008 הן היו שתי החברות המתחרות המובילות במכרזים של HOT, ביטוח ישיר, כלל, מכרז רשות שדות התעופה, רשות הדואר, מגדל ומכבי. אוויה הביסה את נורטל במכרז על המוקד הטלפוני המאוחד של HOT ושל כלל, ואילו נורטל זכתה במכרז טלפוניה ברשות שדות התעופה.

נורטל ישראל נמצאת כרגע בדיונים על הקפאת הליכים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אך נותרה בעלת נתח השוק הגדול ביותר (60%) בקרב עסקים בינוניים וגדולים, והיא מחזיקה כ־38% מכלל שוק ציוד התקשורת בישראל. אוויה מחזיקה על פי ההערכות בנתח שוק של כ־5%.

נורטל ישראל פעילה בישראל באמצעות שותפותיה העסקיות: בזק בינלאומי, נטוויז'ן ובינת-סמך. בינת-סמך היא היחידה מבין השלוש שמשווקת אך ורק את מוצרי נורטל בישראל. כאשר נשאל מנכ"ל בינת-סמך דורון כהן סמך באשר להחלטתה של החברה להתלות במוצריה של החברה הנמצאת בפשיטת רגל, הביע בנורטל אמון מלא, וציין כי החברה ממשיכה לזכות במכרזים

"עובדה שאף לקוח לא עזב, ואפילו לא בוחן תהליכי עזיבה", אמר כהן ל"כלכליסט".  

 

"השותפות עם אוויה תיצור את החברה הגדולה בעולם בתחום הטלפוניה, ובישראל היא תחלוש על מרבית שוק הטלפוניה הדיגיטלית", אומר יהושע. לאחר המיזוג תעביר נורטל לאוויה את המערכות שייחדו אותה בשוק ביחס למתחרותיה, כגון מערכות איחוד התאים הקוליים ומרכזיות הטלפונים.

"התהליך ייקח זמן"

 

על אף הודעת אוויה על הרכישה, נותרו לה כ־40 יום עד לקבלת האישור הסופי מבית המשפט בארצות הברית, ורק אז יתחיל המשא ומתן על האופן שבו ישולבו נכסי נורטל באוויה. יש להניח שהפעילות העסקית של נורטל בישראל תישאר על כנה לפחות בחודשים הקרובים. סורין לופו, מנכ"ל נורטל ישראל, מוסיף כי "נורטל מוכרת את הפעילות העסקית ואת פעילות הדור השלישי והרביעי שלה, אך התהליך עצמו ייקח עוד חודשים רבים. אנו נדאג שהוא יעבור ללא זעזועים ונשמור על רציפות התמיכה בלקוחות שלנו".

נורטל ישראל, המעסיקה 93 עובדים, עברה לאחרונה לשבוע עבודה מקוצר של ארבעה ימים. החטיבה העסקית של נורטל הכניסה ברבעון הראשון של השנה 395 מיליון דולר, 40% פחות מהרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החטיבה מהוות כ־23% מכלל הכנסות החברה ברבעון. בשורה התחתונה רשמה נורטל עלייה בהפסדים, מ־83 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנה שעברה ל־128 מיליון השנה.

בשבת האחרונה נמכרה חטיבה נוספת של נורטל, חטיבת ה־CDMA, לענקית התקשורת אריקסון תמורת כ־1.13 מיליארד דולר. אריקסון תשתלט על טכנולוגיית הדור השלישי של החברה, שלה פעילות רבה גם בישראל, וכן על פיתוח הדור הרביעי בטכנולוגיית LTE. אריקסון התחייבה להמשיך להעסיק לפחות 2,500 מעובדי נורטל, או כעשירית מכוח האדם הנוכחי שלה, וככל הנראה גם עשרות עובדי החטיבה הזו בישראל, שביצעו בהצלחה את פרויקט דור 3.5 של פלאפון, ימוזגו בפעילות אריקסון ישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
תשובה ל4 - שנאת חינם בערב תשעה באב !!
לא ברור לי מדוע התגובה המטופשת שלך צריכה לעניין את כולנו. החטיבה העיסקית בנורטל ישראל מאז שאילן מנהל אותה הפכה צוות מגובש ומצויין. שיתוף פעולה ותמיכה הדדית מביאים תמיד תוצאות יותר טובות 1+1 שווים יותר מ2 אילן הוא דוגמא למנהל אמיתי שיודע להניע ,לאחד ,ולתמוך לאורך כל הדרך,גם בזמנים קשים. וכשצריך להתמודד הוא יפעיל את כל התותחים הנדרשים כדי להצליח . כולל העלאת המנכ"ל העולמי על קו הטלפון שיתמוך בעיסקה עם לקוח. מספיק עם הנבואות השחורות וחוסר הפרגון והקנאה שנוטפת מתגובתך. בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש!! . תחשוב טוב ותפרגן ויהיה טוב לכולם!!!!!
אחד שמפרגן באמת  |  29.07.09
5.
החטיבה העיסקית - הטובה ביותר בארץ בזכות העובדים המסורים והמנהלים
אילן יישר כוח ובהצלחה ! ההתמודדות בשעת משבר כזו מוכיחה שהאנשים עושים את ההבדל הגדול אצל הלקוח. העובדה שאף לקוח לא נטש מוכיחה שיש הבדל עצום. אילן, צוות המכירות ,ואנשי היישום והתמיכה המקומית של החטיבה העיסקית הזאת הם נכס לכל רוכש ויעידו על כך הלקוחות והשותפים העיסקיים. כל הכבוד על צורת ההתמודדות והתמיכה בלקוחות ,בתקווה שאוצר בלום זה של אנשים לא ירד לטימיון . אישית יצא לי לעבוד אם כל אנשי החטיבה העיסקית - אתם מספר אחת !!! מקווה להפגש עם כל אחד מהצוות המובחר בהמשך הדרך לאחר שהחטיבה תרכש ותפרד מנורטל לתמיד.
אחד שיודע ומעריך!  |  29.07.09
4.
השפעת ערוץ החיים הטובים על סמנכ"לים
אילן שלום, יתכן והכתבה נכתבה לאחר צפיית יתר בערוץ החיים הטובים ו/או שימוש מופרז בכדורים כחולים מסוג הנפוץ בקרב מנהלים מבוגרים. מעבר לעובדה כי החלק של נורטל אנטרפרייז נמצא על המדף למכירה, כל שאר הנתונים המופיעים בכתבה רחוקים מלתאר את המצב האמיתי: מאז ההכרזה של נורטל על צ'פטר 11 הלקוחות הורידו בצורה משמעותית את היקף הרכישות, קונים רק הרחבות דחופות ומחכים לראות האם יש עתיד למוצרים אותם רכשו בעבר. אוויה טרם הוכרזה כרוכשת סופית ובתום תהליך שיקח כחודש נדע מיהו הרוכש הסופי - ראה מקרה ה- CDMA שבו NSN הייתה מועמדת כדוגמת אוויה ואריקסון הוכרזה כזוכה סופית. ממליץ שתשמור את ארסנל הזיקוקין למועד ההכרזה על הזוכה הסופי, ועד אז עליך לשקול האם בישראל נדרש לקונה סמנכ"ל נוסף או שכדאי לך לרענן את קורות החיים.
עובד שפוי , ליד אילן  |  28.07.09
לכל התגובות