אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: האוצר ליבואניות הרכב - העתירה נגד המיסוי הירוק תפגע בהכנסות המדינה צילום: צביקה טישלר

פרסום ראשון: האוצר ליבואניות הרכב - העתירה נגד המיסוי הירוק תפגע בהכנסות המדינה

האוצר טוען כי סיכויי העתירה נמוכים, וכי טענת העותרות לפיה המיסוי יביא לפגיעה קשה בהן, היא רעועה ביותר. מחר צפויות היבואניות להשיב לטענות האוצר

29.07.2009, 17:08 | תומר הדר

סיכויי עתירתם של יבואני הרכב נגד המיסוי הירוק נמוכים מאוד, כך טוען היום (ד') שר האוצר בתגובתו לעתירה שהוגשה על ידי שלושה יבואני רכב - דוד לובינסקי, קרסו וקמור, אשר פנו לבג"ץ בבקשה למתן צו ביניים וצו על תנאי לביטולה של רפורמת המיסוי הירוק, אשר צפוייה להיכנס לתוקפה בשבוע הבא.

העותרים טענו, כי העלאת שיעור המס על מכוניות חדשות הוא מהלך הדורש חקיקה ראשית, בניגוד לכוונת האוצר לבצע את המהלך באמצעות התקנת תקנות.

באוצר מדגישים, כי הרפורמה צפוייה להכניס לקופת המדינה כ-400 מיליון שקלים, שנלקחו בחשבון במסגרת תקציב המדינה לשנים 2009-2010, וכי עתירה נגדה תפגע בהכנסות צפויות אלו.

עוד מצויין בתשובת האוצר, כי טענתן של יבואניות הרכב, לפיה המיסוי הירוק יביא לפגיעה קשה בהן היא רעועה ביותר. "העותרות מייבאות כלי רכב של יצרנים מובילים בעולם", מוסבר בתגובת האוצר: "לפיכך החשש שאם העתירה תתקבל בעתיד תושבי ישראל לא ישובו לקנות רכבים מסוג פיאט, פיז'ו, רנו, ניסאן וב.מ.וו הוא חשש קלוש ביותר, שלא לומר מופרך".

באוצר מסבירים בנוסף, כי יבואניות הרכב העותרות יכולות לייבא ארצה דגמי רכב שכן זוכים להטבות מס ניכרות בזכות שיעור פליטת מזהמים נמוכה ולא יובאו עד עתה לארץ.

מחר צפויות העותרות להשיב על תגובת משרד האוצר.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מה נרוויח ממס ירוק ? ----כאשר הפיח הנפלט עדין שחור
שלום, נשאלו מצד עוסקים בענף הרכב שאלות בכנס מנהלי תחבורה על המס הירוק ושוי השימוש מרשות המסים והעומד בראשו לא התקבלו הסברים משכנעים . למשל לפני החלת המס הירוק ? נושא הסקר לפני החלת מס ירוק על מצב התחלואה בישראל וכיצד ישפיע המס על הפחתה בזיהום האוויר ובתחלואה של אזרחי המדינה. נוצר רושם כי מדובר במס חד פעמי ולא בדאגה לציבור ,היות וממש לא נראה כי איכות הטיפול ברכב תשפר את מצב הפליטות ככל שגיל הרכב יעלה . נמסר שיקצו תקציבים לבדיקות כלי הרכב לא פורט תקציב ומספר מפקחים ? כיום במשרד איכות הסביבה יש 3 מפקחים ופעם בשנה הרכב עובר רישוי ובדיקה של מערכת זיהום אוויר האמירה שיגדלו את תקציב המפקחים במשרד התחבורה לכמה לא ברורה . אם חשבתם שכאן אנו מסיימים עם מס ירוק ושווי שימוש ליניארי ,טעות גדולה אצלכם ,מסתבר שלאוצר יש יועצים רבים כאשר המטרה היא צמצום בכמות כלי הרכב במדינת ישראל ,רק לאחרונה התפרסם מאמר על ידי פרופסור מואב בנוגע להעלאת מחיר אגרת הרישוי לרכב ל-5,000 ₪ על עצה זאת יש לי תגובה שתפרש את המצב בעתיד. כפי שהיום יש כ-70,000 נהגים שנוהגים ברכב ללא רישיון בתוקף מכל סיבה שהיא על פי הערכות ועוד כ-2% ללא ביטוח חובה . ככל שיטילו מיסים על אזרחים כמות המכוניות שינעו על הכבישים ללא אגרת רישוי ומבחן בתוקף תעלה בקרב אזרחי המדינה ,איין להכליל את ציי הרכב בנושא .
חבר בארגון מנהלי תחבורה  |  29.07.09
לכל התגובות