אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסום ביוטיוב יעבור לידי יצרני התוכן

הפרסום ביוטיוב יעבור לידי יצרני התוכן

אתר הווידיאו של גוגל ישתף פעולה עם חברת FreeWheel, המתמחה בשילוב פרסומות בתוכני וידיאו מקוונים, ודרכה יוכלו חברות טלוויזיה לשלוט בפרסומות שיופיעו בסרטים שהעלו לאתר

02.08.2009, 13:17 | אבנר קשתן

אתר שיתוף הווידיאו הפופולרי יוטיוב הודיע השבוע כי בכוונתו לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם חברת FreeWheel, המתמחה בשילוב פרסומות בתוכני וידיאו מקוונים, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה Mashable. מטרת שיתוף הפעולה היא להוציא מידי יוטיוב את הפרסום בסרטים המאוחסנים באתר, ולהעבירו לידי יצרני התוכן עצמם.

שיתוף הפעולה הזה ישרת שתי מטרות: הראשונה היא לאפשר ליוטיוב להתמקד בתחומי הליבה שלו, קרי, אחסון והצגת סרטים באינטרנט, ולהימנע מהתעסקות בהתאמת הפרסומות לסרטים. המטרה השנייה, והמרכזית, שמנסה יוטיוב להשיג באמצעות שיתוף הפעולה עם FreeWheel היא למשוך יצרני תוכן גדולים כמו רשתות הטלוויזיה הגדולות. גופים אלה היססו עד כה להעלות התכנים שלהם לאתר מחשש לאובדן שליטה בהמשך ההפצה שלהם הלאה. בעזרת הטכנולוגיה של FreeWheel, שתחליף את הנגן הרגיל של יוטיוב, הפרסומות של הרשת ישובצו בתוך הסרט בלי להסתמך על תשתיות ההפצה של יוטיוב.

יוטוב נקנתה על ידי גוגל בשנת 2006 בעבור 1.6 מיליארד דולר, ומאז מנסה גוגל לשלב פרסומות כדי להפיק רווחים מהאתר, אך לפי ההערכות הוא מפסיד מאות מיליוני דולרים בשנה. במסגרת ניסיונות אלה פתחה גוגל ערוצי תוכן הממומנים על ידי רשתות טלוויזיה והשתילה פרסומות בעמודי פרופיל של משתמשים. היכולת למשוך חברות מדיה גדולות להפיץ תכנים מסחריים ביוטיוב היא מרכיב קריטי בתוכנית הרווחיות של יוטוב, שעל פי הערכות מתרגמת רק כ-9% ממספר הצפיות בה להכנסות.

תגיות