אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאמא עוף של תנובה מתחזק על חשבון המתחרה עוף טוב

מאמא עוף של תנובה מתחזק על חשבון המתחרה עוף טוב

ל"כלכליסט" נודע כי המותג הגיע בקטגוריית השניצלים הקפואים לנתח שוק של 60% בינואר־יוני לעומת 35% לעוף טוב

30.07.2009, 09:13 | אורנה יפת

המותג מאמא עוף של תנובה צמח בקטגוריית השניצלים הקפואים ב־15% במחצית הראשונה של 2009 לעומת המחצית ראשונה של 2008. נתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים כי במחצית הראשונה אשתקד עמד נתח השוק של המותג על 52% בעוד שכיום הוא עומד על 60%. מאמא עוף גדל בעיקר על חשבון המותג המתחרה עוף טוב, שירד באותה תקופה ב־11% לנתח שוק של 35% והמותג הפרטי שופרסל שירד ב־54% לנתח שוק של 2%.

למרות ההאטה, קטגוריית השניצלים הקפואים רשמה במחצית הראשונה של השנה עלייה של 1.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וגלגלה 90.4 מיליון שקל. נראה כי הטענות בענף המזון לפיהן במיתון הנוכחי הצרכנים חזרו לקנות מזון בסיסי ולאכול בבית במקום במסעדות, נכונות במקרה זה גם אם המוצרים אינם זולים.

עם זאת, בשל המיתון עורכות המתחרות בקטגוריה מבצעי מחיר כדי למשוך צרכנים. מאז ספטמבר נמכר מאמא עוף ברשתות השיווק במארזי זוגות במחיר של 60 שקל במקום 80 שקל, ובנקודות מכירה מסוימות הוא נמכר בתוספת של 30% חינם. פעילות שיווקית זו הוכיחה את עצמה בנתחי השוק שצמחו למרות המשבר. גם עוף טוב יוצאת רוב הזמן עם פעילות שיווקית ברשתות השיווק ומציעה מבצעי מחיר, אך אף שהיא החברה שייסדה את הקטגוריה, בשנים האחרונות מאמא עוף מובילה אותה.

מעוף טוב נמסר: "במהלך השנה האחרונה, מיוני עד יוני, לא השתנה נתח השוק הכספי והכמותי של החברה . ברבעון השני בכל שנה יש לעוף טוב ירידה לאור העובדה שהשניצלים שלה אינם כשרים ולכן יש ירידה שמתאזנת לפני ואחרי החג".

תגיות