אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פעילויות החינוך והטלוויזיה בכבלים העבירו את הוושינגטון פוסט לרווח ברבעון השני

פעילויות החינוך והטלוויזיה בכבלים העבירו את הוושינגטון פוסט לרווח ברבעון השני

המו"ל הרוויח 12 מיליון דולר למרות ירידה של 20% בהכנסות מפרסומות בעיתון וצניחה של 27% במכירות השבועון ניוזוויק

31.07.2009, 17:21 | סוכנויות הידיעות

הוושינגטון פוסט עבר לרווח ברבעון השני, שבו פעילויות החינוך והטלוויזיה בכבלים פיצו על חולשה בהכנסות העיתון, המגזין ושידורי הטלוויזיה.

הירידה במכירות הפרסומות בעיתון מתונה יחסית ומשקפת את המגמה הכללית בענף: העיתון דיווח על ירידה של 20% במכירות הפרסומות, ביחס לירידה של 33% ברבעון הראשון, (הנתון מתייחס להשוואה בין הרבעון של השנה הנוכחית למקבילו בשנה הקודמת).

בשונה ממו"לים אחרים, כניו יורק טיימס, גאננט ומקלאטצ'י, המעבר של הפוסט לרווחיות לא נבע מהורדת עלויות. העיתון הסתמך על פעילויות אחרות שמהוות מנועי צמיחה ומפצות על חולשתו. המו"ל הוא הבעלים של המגזין ניוזוויק, שירותי החינוך "קפלן" ושידורי טלווזיה.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עמד על 12.2 מיליון דולר, או 1.3 דולר למניה. זאת, ביחס להפסד של 2.9 מיליון דולר או 31 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. החברה ספגה עלויות של 56.8 מיליון דולר לפרישה מוקדמת ומחיקה חד פעמית לירידת ערך העיתון בסך של 14.3 מיליון דולר.

במרץ האחרון הפוסט הכריז על סיבוב רביעי של הצעות פרישה מוקדמת מאז 2003, והפעם נענו להצעה 200 עובדים שחסכו הוצאות שכר שנתיות של 20 מיליון דולר. החברה נהנתה ברבעון מהכנסות מימון של כמעט 20 מיליון דולר הודות להיחלשות הדולר שתרם להכנסות מחו"ל.

ההכנסות מפעילות החינוך גדלו ב-13% לרמה של כ-650 מיליון דולר. לעומת זאת, מכירות העיתון הצטמקו ב-14% ל-169 מיליון דולר, פעילות שידורי הטלוויזיה ירדה ב-20% ל-66.7 מיליון דולר והכנסות המגזין צנחו ב-27% ל-45.5 מיליון דולר.

תגיות