אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל איזי אנרגיה: "נמשיך למכור את הנדל"ן ולחפש תחנות דלק נוספות לרכישה בארה"ב"

מנכ"ל איזי אנרגיה: "נמשיך למכור את הנדל"ן ולחפש תחנות דלק נוספות לרכישה בארה"ב"

אבי גפן אומר בראיון ל"כלכליסט" כי החברה תוסיף לממש את המודל העסקי שלה ואין היא מתכוונת להחזיק בנדל"ן בתחנות הדלק. "מכירות הנדל"ן מסייעות להפחית את המינוף"

02.08.2009, 14:24 | שהם לוי

איזי אנרגיה הודיעה היום (א') לבורסה בתל אביב כי חברה בת בשליטתה המלאה, EZ Energy USA, חתמה בסוף השבוע שעבר על מזכר הבנות בלתי מחייב עם קרן ריט למכירת 4 נכסי מקרקעין עליהם בנויות תחנות דלק וחנויות נוחות הנמצאים בקליבלנד, ארה"ב. מנגד, רכשה איזי אנרגיה את הזכויות להפעלת 5 תחנות דלק נוספות. אבי גפן, מנכ"ל איזי אנרגיה התייחס בשיחה עם "כלכליסט" להתפתחויות האחרונות בחברה והסביר את המודל העסקי.

גפן הסביר את האסטרטגיה העסקית: "מכרנו נדל"ן ב-4 תחנות. המודל העסקי שלנו הוא לקנות מקבצים של תחנות דלק שיש בהן נדל"ן ולהישאר בסוף רק עם התחנות, מכיוון שאנחנו מעוניינים בפעילות הדלקים ואין לנו עניין להחזיק נכס נדל"ן יקר.

"קנינו לפני חודש וחצי 41 תחנות, רובן היו עם הנדל"ן ברכישה מכרנו נדל"ן של 12 תחנות. מתוך אותם תחנות מכרנו בסוף השבוע שעבר, על פי מזכר הבנות, עוד 4 תחנות, קרוב מאוד לסגירת העסקה אנחנו מתכוונים למכור נדל"ן של 16 תחנות עבור 24 מיליון דולר. כל היתרה שלא נמכרה מתוך 41 התחנות, נשארה עם פוטנציאל מכירה בעתיד, פחות מחצי מהתחנות מכרנו ובכך מימנו 75% מתחנות הדלק, זה המודל העסקי שלנו ככה אנחנו מממנים את הרכישות. כעת אנחנו ממשיכים ומחפשים רכישות של תחנות דלק נוספות".

עוד מדגיש מנכ"ל איזי אנרגיה: "בנינו מערך ניהולי שיודע לנהל מאות תחנות, שזה אומר לקנות לפי מכפיל על הרווח באתר הספציפי. התחנות הנוספות לא גוררות עלויות נוספות במנגון הניהולי, אני מוסיף למנגנון הקיים עוד תחנות". גפן מסביר למעשה כי החברה מכוונת ליעילות תפעולית גבוהה יותר, זאת באמצעות הגברת המכירות תחת עלויות נתונות. בדרך זו יכולה החברה להגדיל את שולי הרווח התפעולי מתוך סך המכירות, את המהלכים הללו יבקשו המשקיעים במניה לבחון ברבעונים הבאים. 

רכב ממוצע צריך מספר ליטרים למילוי מיכל הדלק. "אם התחנות שלנו בממוצע מוכרות הרבה יותר דלק מהממוצע בתעשייה, יותר אנשים נכנסים לתחנות שלנו, אבל החנויות שלנו לא מוכרות יותר, וכאן בדיוק טמון הפוטנציאל שלנו. יש אנומליה בין האנשים שנכנסים לתחנה הם נכנסים וממלאים דלק אנחנו משתפרים ביכולת שלנו לגרום להם להיכנס לחנות. המותג המייצג את חנויות הנוחות שלנו, הוא של ב-BP, כשאנחנו מכניסים אותו לחנויות אנחנו רואים צמיחה וגידול", מוסיף עוד גפן.

הרבעון האחרון הושפע מעונתיות וירידת מחירי הדלקים

"בחורף אנשים נוסעים פחות, העונתיות משפיעה", אומר גפן. "הירידה במכירות ברבעון הראשון נובעת מהירידה ממחיר הגלון. הרווח שלנו לא נמדד באחוזים אלא בסנטים לגלון. אני לא שולט על מחיר הדלק. בכמות הגלונים הנמכרים לא הייתה ירידה. האמריקאים ממשיכים וקונים בחנויות הנוחות וגיוון המוצרים. עד היום לפחות לא חשנו בהשפעות עליית מחירי הדלק, או המיתון", מוסיף עוד.

המינוף של החברה עומד נכון לסוף הרבעון הראשון על יותר מ-80%. גפן אומר כי מכירת הנדל"ן של תחנות הדלק נועדה בין היתר, לשם הפחתת המינוף. "יש לנו נכסים המיועדים למכירה וזה נועד לשם הפחתת המינוף והפחתת הסיכון למשקיעים תוך שאנחנו מבססים את המודל העסקי שלנו ומגדילים את הפעילות".

תגיות