אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - מלחמה קרה: טורנדו מאיימת לעזוב את אדלר חומסקי

בלעדי - מלחמה קרה: טורנדו מאיימת לעזוב את אדלר חומסקי

רונן בזזי, הבעלים של טורנדו: "אנחנו לא אוהבים שאלקטרה מטופלת באותו משרד עם טורנדו. נקבל החלטה עד סוף החודש". אייל חומסקי: "נמצא דרך לעבוד יחד"

04.08.2009, 08:38 | מיטל זדה וגלי ברגר

קבוצת טורנדו שוקלת להעביר את תקציב הפרסום שלה מאדלר חומסקי, והחלטה על כך תתקבל בחברה עד סוף החודש. כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה היא שאדלר חומסקי קיבל באחרונה כמה תקציבים של קבוצת אלקטרה, אם כי לא את מותגי המזגנים של הקבוצה.

רונן בזזי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת טורנדו, אמר ל"כלכליסט" בתגובה: "אנחנו לא אוהבים את המהלך של אדלר חומסקי שבו אלקטרה מטופלת באותו משרד יחד עם תקציב טורנדו. אנחנו שוקלים את צעדינו ונקבל החלטה לגבי תקציב הפרסום עד סוף החודש". אייל חומסקי מסר בתגובה: "אנחנו מאוד מאמינים במותג טורנדו וגאים בעבודה שעשינו לו. אני בטוח שנמצא דרך הגיונית להמשיך לעבוד יחד".

בשבוע שעבר קיבל אדלר חומסקי את תקציבי שקם אלקטריק וסוני אריקסון השייכים לקבוצת אלקטרה. לכאורה עבור טורנדו לא מדובר בניגוד אינטרסים, מכיוון שתקציב הפרסום של מותג המזגנים של אלקטרה המתחרה ישירות בטורנדו, ימשיך להיות מטופל במשרד הפרסום JWT. למרות זאת, בזזי הביע בפני הנהלת משרד הפרסום חוסר שביעות רצון מהמהלך.

השנה החלה מלחמת פרסום בקטגוריית המזגנים, במסגרתה אלקטרה יצאה עם מודעה לא חתומה שטענה כי טורנדו מוכרת מזגנים שמכון התקנים טרם אישר למכירה. בתגובה בטורנדו תקפו את המהלך.

קמפיינים אגרסיביים

 

תקציב הפרסום של טורנדו, שגדל משמעותית בשלוש השנים האחרונות ולווה בקמפיינים אגרסיביים, נחשב לאטרקטיבי, ובשבוע האחרון כבר התקבלו פניות של כמה משרדי פרסום לאחים בזזי, בעלי החברה.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בינואר־יולי השנה תקציב הפרסום של מזגני טורנדו בלבד (ללא הרשתות) עמד על 16.3 מיליון שקל - עלייה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה, תקציב המזגנים של אלקטרה עמד באותה תקופה על 14.5 מיליון שקל. קבוצת טורנדו כוללת גם את שלוש הרשתות - ענק המזגנים, עולם המיזוג ומיזוג נטו - שמטופלות כולן באדלר חומסקי.

תקציב הפרסום של טורנדו עבר כמה גלגולים. לאחר שטופל במשך כשש שנים במקאן אריקסון ופרסם בווליום נמוך יחסית, עבר התקציב לפני כשנתיים וחצי, לאחר מכרז, לאדלר חומסקי. לאחר ששכרה את אדלר חומסקי, יצאה החברה במיתוג מחדש עם סדרת קמפיינים טלוויזיוניים, ותוך זמן קצר החלה להיות החברה מזוהה עם הסלוגן "טורנדו - מזגן איכותי לחיים".

בראיון ל"כלכליסט" שהתקיים לפני שנה התייחס בזזי למשרד הפרסום. "ידענו שאנו הולכים להגביר את הווליום", אמר אז, "וחיפשנו משרד שייתן לנו מחירי מדיה טובים". זמן קצר לאחר תחילת העבודה עם אדלר קיבלה החברה הצעה למחירי מדיה אטרקטיביים ממקאן אריקסון, אך החליטה להישאר באדלר.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
פרסום לא מכסה על שירות
אולי טורנדו באמת מזגן טוב.אבל איפה מערך השירות?אין דבר כזה כלל. הטכנאי שמגיע מסרב לתת חשבונית(זה קרה לי)וגם אינו יודע מה הטלפון של השירות כי הוא מתקין עצמאי שקיבל בקשה להתקנה.אני טעיתי פעם אחת ולא יותר.לעומת זאת באלקטרה יש מערך ענק של שירות שעונה וגם מטפל אפילו באוגוסט הלחוץ. היום אני יודע שאולי עדיף לשלם יותר אבל לדעת שמטפלים בך בעלי מקצוע ולא חאפרים.
דניאל , אשדוד  |  18.12.10
16.
טורנדו הובסה בכל קרב מול אלקטרה
מאחורי הפרסום האגרסיבי של טורנדו עומדת חברה חלולה עם טכנאי שירות גרועים,מתקינים חאפרים ומזגנים שמבחינה טכנית אינם משתווים לתדיראן או לאלקטרה. לכן בחרו בטורנדו להשקיע את כל יהבם בפרסום וביחס להשקעה האדירה -התוצאות דלות ביותר.עדיף לכל חברה עיסקית להשקיע בראש ובראשונה ברמת המוצר והשירות הניתן לו ורק אח"כ בפרסום.
דודי  |  26.10.09
לכל התגובות