אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת התעופה הסעודית: הפסדים של כחצי מיליארד דולר בשל אי כיבוד הזמנות מצד הנוסעים צילום: בלומברג

חברת התעופה הסעודית: הפסדים של כחצי מיליארד דולר בשל אי כיבוד הזמנות מצד הנוסעים

עבדאללה אלאהג'ר, עוזר מנכ"ל חברת התעופה "סעודיה": בשנה שעברה לא הופיעו לטיסות 3.6 מיליון נוסעים ששריינו לעצמם מקום

05.08.2009, 16:20 | דורון פסקין

חברת התעופה הלאומית הסעודית "סעודיה" ספגה בשנת 2008 הפסדים של קרוב לחצי מיליארד דולר בשל העובדה כי נוסעים שהזמינו מקומות טיסה לא הופיעו בסופו של דבר ולא כיבדו את הזמנותיהם. עבדאללה אלאהג'ר, עוזר מנכ"ל חברת התעופה גילה כי בשנה שעברה לא הופיעו לטיסות 3.618 מיליון נוסעים ששריינו לעצמם מקום ולכן הפסדי החברה הסתכמו בכ-479.5 מיליון דולרים.

"חברות אחרות בעולם מטילות במקרה כזה קנס גבוה על המזמין, אבל אנחנו לא נהגנו כך", הסביר אלאהג'ר. לדבריו, הדגש של "סעודיה" הוא לאפשר לסוכנים ולנוסעים הזמנת מקום בטיסה בכל עת, אולם החל מהרבעון האחרון של השנה שעברה החברה החליטה לשנות מדיניותה בהקשר זה. לדבריו, בחברה הוכנה טבלה מיוחדת של קנסות שיוטלו על נוסעים שלא יכבדו את הזמנתם. גובה הקנס ייקבע בהתאם ליעד הטיסה.

מתוך 3.618 מיליון הנוסעים שלא הופיעו לטיסות בשנה שעברה, 2.306 מיליון היו אמורים לטוס בטיסות פנימיות והשאר בטיסות בינלאומיות. אלאהג'ר ציין כי החברה תשנה מדיניותה מאחר שהציעה אפיקים רבים ויעילים להודיע על ביטול הזמנות. "שיעור אי ההופעה לטיסות מוזמנות עולה כל העת, למרות האופציות הנגישות לבטלן", הדגיש עוזר המנכ"ל.

הוא הסביר כי בפני "סעודיה" ניצבת תחרות גוברת בעיקר מצידן של חברות תעופה חדשות במפרץ המציעות טיסות זולות. כמו כן, המשבר העולמי לא מקל על פעילות החברה, ציין אלאהג'ר.

לקראת עונת החאג' הממשמשת ובאה, ציין הבכיר בחברת התעופה הסעודית כי היא מטיסה עולי רגל מ-77 מדינות.

הכותב הוא מנהל מחלקת המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת)

תגיות