אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל רוכשת את On2 בכ-100 מיליון דולר

גוגל רוכשת את On2 בכ-100 מיליון דולר

On2 האמריקאית מפתחת טכנולוגיה לדחיסת קובצי וידיאו, המשמשת לסרטוני פלאש, לשיחות הוועידה של סקייפ ועוד. לא נמסר כיצד גוגל מתכוונת להשתמש בטכנולוגיה של החברה

05.08.2009, 17:04 | אבנר קשתן
חברת גוגל הודיעה היום (ד') על כוונתה לרכוש את חברת On2, המתמחה במוצרי דחיסה וכיווץ של קובצי סרטים ותמונות.

On2, שנוסדה בשם The Duck Corporation באמצע שנות ה-90, פיתחה פורמט וידיאו לשילוב קטעים מוסרטים בתוך משחקי מחשב. היא הונפקה בשנת 1999, בשיא בועת ההייטק, במחיר של עד 40 דולר למניה. החברה, הנסחרת בבורסה בניו יורק, תירכש בעסקת חילופי מניות עם גוגל על פי תעריף של 60 סנט למניה, כ-58% מעל מחיר המניה האחרון שעמד על 38 סנט. שווי כלל המניות שיוחלפו הוא כ-106.5 מיליון דולר.

טכנולוגיית הדחיסה של On2 נמצאת כרגע בגלגולה השמיני מאז הקמתה. גרסאות קודמות של הטכנולוגיה הוטמעו בשיחות הוועידה בווידיאו של שירות ה-VoIP סקייפ ובסרטוני הפלאש של חברת אדובי. סרטוני הפלאש הם הטכנולוגיה העומדת מאחורי אתר שיתוף הווידיאו של גוגל, יוטיוב.

גוגל נמנעה מלציין את השימושים שהיא צופה לטכנולוגיות הווידיאו של On2, היכולים להשתלב באתר יוטיוב, בשיחות ועידה בווידיאו של שירות המסרים המיידיים גוגל טוק או בפרויקטים אחרים. סונדאר פיצ'אי, סמנכ"ל ניהול מוצר בגוגל, מסר רק כי "אנחנו מחויבים לחדשנות באיכות הווידיאו באינטרנט, ואנו מאמינים כי On2, על אנשיה והטכנולוגיות שלה, תעזור לנו לקדם את מטרה זו".

העסקה טרם אושרה על ידי בעלי המניות של On2, והיא צפויה להיסגר בסוף השנה.

במקביל לעסקת הקנייה הזו, סוכנויות הידיעות מדווחות כי גוגל מוכרת את חטיבת הפרסום ברדיו שלה. החטיבה, שבמקור היתה חברת המדיה dMarc לפני שנקנתה בשנת 2006 בעבור כמאה מיליון דולר, לא הצליחה להגיע ליעדי הרווחיות אליהן כיוונה גוגל כשרכשה אותה, ושתמורתם הבטיחה בונוס של כ-1.1 מיליארד דולר. מערכת הפרסום ברדיו עוזרת למפרסמים לעקוב אחר השמעות הפרסומות ברשתות השידור ולהתאים את הפרסומות לתכניות.

נסיונותיה של גוגל להתרחב לפרסום בערוצי התקשורת המסורתיים, כולל חטיבת פרסום בטלוויזיה שהוקמה ב-2007, לא זכו להצלחה לעומת הפרסום המקוון שמהווה את מרבית הכנסותיה. חטיבת הרדיו תמכר לחברת WideOrbit, המפתחת מערכות תוכנה למגזרי הטלוויזיה והרדיו. סכום העסקה לא פורט, ולא ידוע כמה מעובדי גוגל יעברו לבעלי הטכנולוגיה החדשים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל 2 - חשוב להבין...
גוגל לא עושים טעות עקרונית, רק כמה טעויות על הדרך כמו כולם. בסופו של דבר הם מבינים שאם רוצים להיות חברה שלא עוברת מהעולם היא חייבת להגן על המיקום שלה - אחרת מיקרוסופט יהרגו אותם לא בגלל טכנולוגיה אלא בגלל שינוי הנסיבות בהן היא עובדת - פתאום האקפלורר יקשר אותך ישר ל BING, פתאום יהיה איזה אפשרות לחסום פרסומות של גוגל בתוך הדפדפן, פתאום תופיע איזו אזהרה, פתאום משהו אחר ישתנה בעולם ולגוגל לא תהיה תגובה. לכן גוגל עושים בצדק ומשתרשים לכל עבר, מקימים פרוייקטים שמאיימים על מיקרוסופט ועל הדומיננטיות שלה ברשת, מעבירים בהצלחה לא מעטה את זירת ההתגוששות אל הרשת ומתנתקים ממערכת ההפעלה של חלונות, וכל זה מתוך כספי ההנפקות הגדולים שהם הכניסו, שמאפשרים להם להשיב מלחמה. זירת הקרב הבאה תהיה על העננים - ישומי רשת של גוגל מול אלה של מיקרוסופט. שתי החברות מפתחות מערכת הפעלה שתעבוד מול העננים, ושתי החברות מנסות לגרום לנו לבחור בענן שלהן, עם תוכנות שונות של אלבומי תמונות, ישומי אופיס, שטח אחסון, דואר אלקטרוני, וכ"ו. עם קצת מזל אנחנו נמצא את עצמנו במצב של שוק עם מתחרים ולא שוק של מנצחים. רם
רם  |  13.08.09
4.
ל2
אין לך מושג כמה אתה צודק מי שעוקב אחרי עיתונאות של מומחים מתחיל לשים לב למנטרה חוזרת "אין להשקיע באינטרנט כי אין הכנסות מזה" "הדבר היחידי שמכניס זה חיפוש מקוון" אין כל שורת רווח תחתונה בחברות כמו טיווטר פייסבוק ואפילו youtube וכל זה נכתב בידי מומחי כלכלה בעלי שם עולמי והם כותבים זאת לא פעם אחת ולא אפילו פעמים אלה חוזרים השקם וערב על דברים אלו יש ממשלת גוגל ברין סרגי הוא גולדה מאיר אריק שמידט הוא משה דיין בלשי השטח הם בפיקודו של אלי זעירא חברות האינטרנט הישראליות יושבות בקו בר לב והאויב רק עושה אימונים על גדת הסואץ לא יותר מזה
spider (Google algorithm , ראשון לציון  |  05.08.09
לכל התגובות