אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדעה הרווחת: "הכל חינם" נהפך לתיאוריה כלכלית צילום: Dave Olson cc-by-sa

הדעה הרווחת: "הכל חינם" נהפך לתיאוריה כלכלית

כריס אנדרסון, עורך ומייסד מגזין הטכנולוגיה Wired, העניק לגישת החינמיות של האינטרנט בסיס תיאורטי ואידיאולוגי. המבקרים טוענים שטיעוניו לא עומדים במבחן המציאות

07.08.2009, 15:42 | אבנר קשתן

גישת החינמיות מניעה את האינטרנט כמעט מראשיתו, אך לאחרונה זכתה לבסיס תיאורטי ולאידיאולוג רשמי. האידיאולוג הוא העורך האחראי של מגזין הטכנולוגיה הנחשב "Wired", כריס אנדרסון, שפרסם השנה את ספרו: "Free: The Past and Future of a Radical Price"

אנדרסון, הוגה תיאוריית "הזנב הארוך" שלפיה ריבוי האפשרויות באינטרנט יביא למותם של המושגים "רבי־מכר", "שוברי קופות" ו"פריים טיים", טוען בספרו החדש שבאינטרנט אין כמעט עלויות ייצור, שינוע ואחסון - ולעומת זאת יש קהל לקוחות ענק. לדבריו, הדבר מייתר את הצורך לגבות תשלום מהלקוחות ומאפשר להתפרנס גם כשהשירותים ניתנים חינם ללקוחות, וההכנסות מגיעות רק מפרסום או ממכירת מינויים למעוניינים בשירותים מתקדמים.

הביקורות על ספרו של אנדרסון התמקדו ביחסו ליצרני התוכן, שערך עבודתם עובר פיחות יחד עם שאר המחירים באינטרנט. ביקורות אחרות הצביעו על כך שבפועל, טיעוניו אינם עומדים במבחן העובדות: הפופולריות של יוטיוב, למשל, אינה עוזרת לאתר הווידיאו הענק להיהפך לרווחי.

תגיות