אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להגיע לשדה התעופה בלימוזינה? זה כבר לא פוליטיקלי קורקט צילום: בלומברג

להגיע לשדה התעופה בלימוזינה? זה כבר לא פוליטיקלי קורקט

המשבר והיחס הצונן של הציבור האמריקאי לבכירים דחפו את תעשיית הלימוזינות לסף תהום. "אף אחד לא רוצה שיראו אותו בלימוזינה לאחר שפיטר עובדים"

08.08.2009, 19:41 | סוכנויות הידיעות

המשבר הכלכלי בארה"ב והיחס הצונן שמפגין הציבור האמריקאי כלפי בכירי וול סטריט פגעו גם בתעשיית הלימוזינות: ההכנסות בענף צנחו לכ-2.5 מיליארד דולר ב-2008, לעומת 4.7 מיליארד דולר ב-2007.

בעקבות ההפסדים שנרשמו בענף, מספר כלי הרכב עם נהג ירד ל-112.6 אלף ב-2008 לעומת 135.1 אלף ב-2007, ו-3,400 חברות הסעות נסגרו או התמזגו, לפי סקר של מגזין "לימוזין צ'רטר אנד טור".

"זה מגזר ענק שהשירותים הפיננסיים תמיד הניעו אותו", אמר סקוט סולומברינו, נשיא חברת הלימוזינות הפרטית הגדולה בארה"ב. "כעת התעשייה מחוסלת".

חברת מחקרי הנסיעות פוקוסרייט צופה שסך הוצאות החברות האמריקאיות על נסיעות יירד ב-15% השנה ל-85.4 מיליארד דולר, מ-100.8 מיליארד דולר ב-2008.

מאחר שהציבור האמריקאי מאס בהטבות לבכירים, החברות צמצמו חלק מהפינוקים, כולל שימוש במכוניות עם נהגים. התעשייה שרדה במשך חודשים, על אף מחירי הדלק הגבוהים, אך כעת עסקי הלימוזינות נמצאים סף קריסה. "כל החברות רוצות להיות פוליטיקלי קורקט, גם אם הן לא מקבלות מימון ממשלתי", אמר סרג'יו סנצ'ס, נשיא איחוד מפעילי היוקרה.

חברות הלימוזינות לא נכנעות. הלקוחות לא ויתרו לגמרי על נסיעה בסטייל, ומחפשים אפשרויות פחות יקרות. אם פעם הבכיר הממוצע הזמין מכונית ליום שלם, חברות הלימוזינות יציעו כעת לאסוף אותו פעמיים ללא המתנה. הבכירים גם נוסעים יחד בוואנים במקום במכוניות נפרדות, במיוחד בנסיעות לשדה התעופה.

"אף אחד לא רוצה שיראו אותו בלימוזינה ארוכה בפארק אבניו בדרך לפגישת דירקטוריון אחרי שהוא פיטר עובדים", אמר סולומברינו.

תגיות