פובליסיס תרכוש את חברת הפרסום של מיקרוסופט תמורת 530 מיליון דולר
בכך מתכוונת סוכנות הפרסום הצרפתית להרחיב את שליטתה בתחום הפרסום באינטרנט. מנכ"ל פובליסיס מוריס לוי: "זהו צעד נוסף בתוכניתנו להפוך למנהיגים הבלתי מעורערים של התקשורת הדיגיטלית"
קבוצת הפרסום הצרפתית פובליסיס (Publicis Groupe) הודיעה כי בכוונתה לרכוש את רזורפיש (Razorfish), סוכנות הפרסום של מיקרוסופט, תמורת 530 מיליון דולר במזומן ובמניות, כחלק ממאמציה להרחיב את פעילותה בפרסום ברשת. שתי החברות מסרו בהצהרה משותפת כי רזורפיש תמשיך לפעול תחת השם שלה, ותישאר הסוכנות של מיקרוסופט לפרסום ולשיווק ברשת.
רכישת רזורפיש מאפשרת לפובליסיס להרחיב את עסקי הפרסום המקוון לנוכח ההאטה בביקוש למסעות פרסום מסורתיים בדפוס ובטלוויזיה. בחודש שעבר דיווחה החברה הצרפתית על ירידה בהכנסות במחצית הראשונה של השנה בשל הירידה בהוצאות הפרסום של חברות ובעקבות פשיטת הרגל של GM.
"רכישת רזורפיש הינה צעד נוסף בתוכנית האסטרטגית שלנו להפוך להיות המנהיגים הבלתי מעורערים של התקשורת הדיגיטלית", אמר מנכ"ל החברה, מוריס לוי. "ברגע שתושלם הרכישה, כרבע מההכנסות שלנו ינבעו מתקשורת דיגיטלית והיכולת שלנו לצמוח ולכבוש תאושר מחדש".
פובליסיס תעביר למיקרוסופט 6.5 מיליון מניות, בעלות שווי שוק של 162 מיליון יורו (231 מיליון דולר), שאר הסכום ישולם במזומן. פובליסיס מסרה כי המניות כבר בבעלותה, ואין בכוונתה להנפיק חדשות. מיקרוסופט תשלוט ב-3% מהחברה הצרפתית לאחר סגירת העסקה במהלך הרבעון הרביעי.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה