אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בפעם השניה בתולדותיה: נטויז'ן תחלק דיבידנד נוסף בסך 26 מיליון שקל צילום: סוכנות סאן

בפעם השניה בתולדותיה: נטויז'ן תחלק דיבידנד נוסף בסך 26 מיליון שקל

הרווח התפעולי עמד על 36.1 מיליון שקל, עלייה של 28% בהשוואה לרבעון המקביל. השיפור הניכר בתוצאות נבע מחיסכון בהוצאות שכר

11.08.2009, 09:07 | שהם לוי וגילעד נס

נטויז'ן ממשיכה להתייעל ולהגדיל הכנסות – החברה פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני ולמחצית השנה הראשונה של 2009, מהם ניכר שיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לעומת הרבעונים המקבילים ב-2008, ואף גידול ברווח הנקי. דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד ברבעון בגובה 26 מיליון שקל, שיצטרף לדיבידנד בגובה 90 מיליון שקל, שחולק ברבעון הקודם, והיה הראשון בתולדות החברה.

הרווח הנקי עלה ברבעון הנוכחי ל-25.4 מליון שקל, לעומת 20.1 מליון שקל ברבעון הראשון של 2008. במחצית הראשונה של 2009 רשמה החברה רווח נקי של 55.3 מיליון שקל, עליה של 17% לעומת רווח של 47.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA לרבעון השני היה 63.9 מיליון שקל, לעומת 62.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2008, ולכל החציון נרשם EBITDA של 134.6 מיליון שקל, לעומת 122.4 מיליון שקל אשתקד.

הרווח התפעולי המאוחד של החברה ברבעון השני הסתכם ב- 36.1 מליון שקל, על מכירות של 305 מיליון שקל, לעומת 28.1 מליון שקל על מכירות של 299.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של 2009 הסתכם הרווח התפעולי המאוחד ב-79.8 מיליון שקל, גידול של 47% לעומת 54.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון האחרון עמד על 40.1 מיליון שקל, לעומת 26.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. במחצית הראשונה של 2009 עמד תזרים המזומנים על 99.4 מיליון שקל, לעומת 32.3 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2008 – גידול של כ-208%.

ריצ'רד הנטר, מנכ"ל 013 נטוויז'ן, מסר כי החברה המשיכה ברבעון האחרון לשים דגש על תזרים החברה, והמשיכה לצמצם בהוצאות השכר, שירדו בכ- 4 מיליון ש"ח (20%) ברבעון השני של 2009 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, החברה הגדילה את כמות כח האדם העוסק בפעילות הטלפוניה הקווית.

בתחום אספקת האינטרנט, לחברה היו בסוף הרבעון השני כ-572 אלף לקוחות בפס רחב, עליה של כ-2,000 לקוחות מהרבעון הראשון וגיוס כולל של כ-6,000 לקוחות בחצי השנה הראשונה של 2009. בחברה מזהירים כי עלויות הקשורות באספקת אינטרנט ללקוחות עשויות לעלות באופן משמעותי, ככל שתמשכנה בזק והוט לפרוש את רשתות ה-NGN שלהן.

במהלך הרבעון ולאחריו גייסה החברה 190 מיליון שקל בהלוואות לטווח ארוך מחמישה בנקים, שהובטחו על ידי ערבויות של החברה ושעבוד על חלק מנכסיה. הרכוש השוטף של החברה לסוף הרבעון השני של 2009 עמד על 546.9 מיליון שקל, לעומת 569.5 מיליון שקל בסוף 2008. הקיטון מוסבר בעיקר מירידה בלקוחות בסך 27.2 מיליון שקל וירידה במזומנים בסך 2.9 מיליון שקל, אך מנגד גם עליה בחייבים ויתרות חובה בסך 8.3 מיליון שקל. שירותי הטלפוניה הקווית הפנים-ארצית גרמו לגידול בהוצאות החברה, אולם פעילות הנ.ס.ר שלה הציגה שיפור בהכנסות.

בתחום הטלפוניה נרשמה בתקופת הדוח ירידה של 2.9% בהכנסות החברה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה בהיקף דקות השיחה, כחלק מירידה כללית בתחום זה בחודשים האחרונים, בין השאר בעקבות שימוש גדל והולך בפתרונות VOIP לביצוע שיחות בינלאומיות. אלמלא עליית שערו של הדולר לעומת רבעונים קודמים, היתה רושמת החברה ירידה גדולה עוד יותר בהכנסות מתחום זה. החברה הזהירה בעבר כי שינוי שלילי בכמות העובדים הזרים הנמצאים בישראל, ומקיימים תקשורת עם משפחותיהם בחו"ל באמצעות כרטיסי חיוג, עלולה לפגוע בהכנסותיה מהתחום, אולם נכון לרבעון האחרון היא מדווחת שלא נרשמה השפעה מהותית בתחום זה.

תגיות