מנויי סלקום ופרטנר יקבלו 4.6 מיליון שקל במסגרת פשרה
בית המשפט אישר לפני כחצי שנה תביעה ייצוגית כנגד סלקום, פרטנר ואתר ההיכרויות "פופיק" בהיקף של 56 מיליון שקל, בעקבות חיוב על קבלת הודעות מהאתר מבלי ליידע את המנויים
שלושת התובעים, עמרי רוטשילד, ניב רון ואלכס ברקמן, טוענים כי הם נרשמו לאתר מבלי שרצו בכך ומבלי שביצעו פעולה כלשהי לצורך הרישום. לטענתו של ברקמן, הוא שם לב רק באוגוסט 2006 כי סלקום גובה ממנו כסף תמורת שירותי תוכן, ולאחר בירור עם החברה התברר כי מדובר בשירות של אתר ההיכרויות.
מבדיקות שערכו החברות עולה, כי פרטנר חייבה את מנוייה בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל וחברת סלקום חייבה את לקוחותיה בכ-2.4 מיליון שקל. החברות לקחו על עצמן לאתר את מספרי קווי הטלפון אליהם נשלחו הודעות SMS, והן ישיבו את הכספים באמצעות זיכוי לחשבון הטלפון של הלקוחות.
חברות הסליקה טלכלל וסלקט נוספו כנתבעות לפשרה. שתי החברות יבצעו - באמצעות ערבות חברות הסלולאר - את התשלום עבור המנויים. בהסכם מודגש, כי ההסכמה של החברות לצירופן לתביעה לא מהווה משום הודאה כלשהי בטענות אלא נעשית רק לצרכי הסכם הפשרה, תוך הכחשה מוחלטת של כל טענה המייחסת להן חבות או אחריות לגביית כספים שלא כדין על ידי פופיק.
חשוב לציין כי הלקוחות לא אמורים לראות את הזיכוי מיידית, כיוון שהפשרה עדיין כפופה לאישור ביהמ"ש, לפרסום הפשרה ברבים ולכך שלא יהיו מתנגדים לפשרה מקרב צרכנים שרוצים בכל זאת לתבוע. החברות התנו את האישור בכך שבמידה ויותר מ-200 לקוחות יודיעו כי הם פורשים מההסכם, הן יוכלו לחזור בהן מבלי צורך לנמק מדוע.
17 תגובות לכתיבת תגובה