אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נציגי העסקים סביב הכנרת טוענים: "הקמפיין להצלת הכנרת מייבש את העסקים סביבה" צילום: גיתית ויסבלום

נציגי העסקים סביב הכנרת טוענים: "הקמפיין להצלת הכנרת מייבש את העסקים סביבה"

באיגוד ערים כנרת טוענים שקמפיין "ישראל מתייבשת" של רשות המים גורם לציבור הישראלי להימנע מביקור באתרי התיירות סביב האגם. הנזק: ירידה של 20% בהכנסות של העסקים

12.08.2009, 07:53 | רויטל חובל

יו"ר איגוד ערים כנרת, יוסי ורדי, קורא לרשות המים להפסיק לשדר את קמפיין "הכנרת מתייבשת", וטוען שהקמפיין, הקורא לחיסכון במים, הביא לירידה של מספר הנופשים בכנרת ועקב כך לירידה של 20% בהכנסות העסקים שמסביב לכנרת לעומת הקיץ שעבר. לדבריו, מדובר בנזק שנאמד במיליוני שקלים. באיגוד ערים כנרת שוקלים לצאת בקמפיין נגדי, שקורא לישראלים לשוב לנפוש בכנרת שעדיין לא התייבשה כליל. באיגוד מתכננים להקצות לקמפיין חצי מיליון שקל מהתקציב השנתי של האיגוד, שעומד על 10 מיליון שקל. תקציב קמפיין רשות המים לשנת 2009 עומד לעומת זאת על 30 מיליון שקל.

איגוד ערים כנרת הוקם באפריל 2008 כדי להסדיר את הטיפול בחופי הכנרת, והוא ממומן מכספי ממשלה. האיגוד, שמונה 12 חברים, החל לפעול בספטמבר 2008, וחודשיים קודם לכן, ביולי 2008, עלה לאוויר קמפיין רשות המים בסיסמה "ישראל עוברת מאדום לשחור". חודש לאחר מכן עלה עוד קמפיין תחת הסיסמה "ישראל מתייבשת", שבו נראו פניה המתקלפים של הכוריאוגרפית רננה רז, שאליו הצטרפו בהמשך עוד ישראלים מפורסמים. בהמשך העלתה רשות המים את קמפיין "הכנרת מתייבשת", שהשתמש בכנרת כדי ליצור חיבור רגשי בין הציבור למשבר המים.

לדברי ורדי, "אנחנו רואים בקמפיין של רשות המים, שמדבר על הכנרת המתייבשת, גורם שמשפיע על הירידה במספר הנופשים באתרים סביב הכנרת. הדבר מתורגם באופן ישיר לאובדן הכנסות. יש לציין שאתרי תיירות, לינה ואירוח מסתמכים על עונת הקיץ, שהיא שיא העונה מבחינת הפעילות".

לדברי ורדי, מהירידה במספר הנופשים סובלים עשרות אתרים מסביב לכנרת, בהם אתרי לינה, מסעדות ומסלולי טיול. ורדי מוסיף: "הכנרת כבר היתה במפלס נמוך בקיץ 2001, ואחר כך היא חזרה למפלס בגובה נורמלי. משתמשים בכנרת כדי לעודד את הציבור לחסוך במים, אך העובדה שמפלס הכנרת נמצא במקום שבו הוא נמצא היום נובעת אך ורק מטיפשות של ממשלות ישראל".

ורד גרוס גרנות, בעלת מסעדת דקס בחוף לידו שבכנרת, אמרה ל"כלכליסט": "מצבה של הכנרת הוא שיחת היום. אני שומעת ממבקרים שהם מופתעים כשהם רואים את הכנרת. איבדנו כמה מטרים טובים לגובה ולרוחב, אבל זה לא רוקן אותה. עשו תשדיר שהגזים בפרעות ופוגע במוניטין של הכנרת".

מרשות המים נמסר: "הטענות מוכרות. הכנרת מתייבשת. מפלס הכנרת נמצא מתחת לקו האדום התחתון ויש עוד קיץ שלם לעבור, ואף אחד לא יודע איך ייראה החורף הבא. כולנו חייבים להקטין ביקושים ולצמצם צריכה. לא רק הכנרת מתייבשת, גם שאר מקורות המים".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
טיפשות של ממשלת ישראל
יש עשרות פתרונות. שישקיעו את המיליונים בפתרון הבעייה ולא בקמפיינים הזויים ונסיון לחנך את הציבור. הציבור לא מטומטם והציבור מבין שמאחורי הקמפיין מסתתרת רשלנות ואוזלת יד של הממשלה ועוד דרך להמציא מיסים וגזירות על האזרחים... גועל נפש
לילוש , ליפתא  |  12.08.09
1.
מה הקשר ?
מה הקשר בין קמפיין חיסכון במים, לבין ירידה במבקרים באיזור הכנרת ? מישהו כנראה רוצה לעשות איזה רווח קל, על חשבון קופת המדינה. הסיבה האמיתית לירידה בתיירות היא, שכל מיני חאפרים בנו חניונים מאולתרים, וגובים, בניגוד לחוק, מאות שקלים מכל רכב שנכנס. אם היו מחירים שפויים, ולא היו גונבים מאות שקלים מכל רכב, היתה עולה רמת התיירות עשרות מונים.
12.08.09