אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבוע כחול משיקה מועדון לקוחות חדש: מרחיבה את פעילות YOU צילום: צביקה טישלר

רבוע כחול משיקה מועדון לקוחות חדש: מרחיבה את פעילות YOU

כרטיס האשראי יהפוך מעתה גם למועדון לקוחות שיכלול הטבות ללקוחות בחברות של קבוצת אלון

12.08.2009, 13:01 | גלי ברגר

רבוע כחול מקבוצת אלון משיקה מועדון לקוחות חדש תחת המותג YOU, שכלל עד לאחרונה 115 חברים בעלי כרטיס אשראי YOU של דיינרס.

החברה מציגה יעד של גיוס 500 אלף חברי מועדון עד תחילת 2010, מהם 150 אלף בעלי כרטיסי אשראי ויתרתם בעלי כרטיס מועדון שיתבסס על כרטיס המועדון הישן - buy and bonus. יעד נוסף למועדון הוא פדיון של למעלה מ-50% ממכירות רבוע כחול בתחילת 2010. כיום חלקם של מחזיקי כרטיס YOU בפדיון רבוע כחול עומד על כ-15%.

כרטיס YOU הונפק דרך דיינרס, בה מחזיקה קבוצת אלון ב-49% מהמניות. עכשיו יוכלו הלקוחות לבחור בין כרטיס דיינרס לכרטיס מאסטר כארד לאור הסכמה אליה הגיעו רבוע כחול וויזה כאל.

המועדון יכלול הטבות גם בדור אלון, חברה אחות של רבוע כחול, ובכל אחת מחברות בי קמעונאות – ורדינון, כפר השעשועים, ששת ועוד.

"מכל המהלכים האסטרטגים שעשינו ברבוע ובהם השקת מגה בול, המועדון הוא מהלך חשוב ביותר", אמר זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול. וורמברנד השקיע בשנה האחרונה רבות בלימוד מועדוני לקוחות ברשתות מזון בעולם, והמודל שאימצה החברה דומה במידה מסויימת לזה של רשת קרפור, רשת המזון השנייה בגודלה בעולם. "רשתות שיש להן מועדון חזק ניצחו רשתות עצמאיות ברחבי העולם באמצעותו. זהו כלי לתקשר עם לקוחות באופן אישי, להגדיל את הסל שלהם ואת תדירות הקנייה. במדינות שונות באירופה חברי מועדון אחראים ל-70% מהפדיון של הרשתות", הוסיף וורמברנד.

רבוע כחול מצטרפת למשחק של כרטיס האשראי ומועדון הלקוחות באיחור מה. סופר פארם מפעילה את לייף סטייל שנים ארוכות ושדרגה אותו באחרונה. שופרסל מציעה יחד עם פז ולאומי קארד כרטיס משלה. ברבוע מבקשים לפצות על ההשקה המאוחרת יחסית באמצעות חדשנות. דרור מורן, סמנכ"ל הכספים של רבוע כחול ומנכ"ל YOU, הציג את ההטבות שיאפשר הכרטיס. ההטבות יחולקו להטבות קבועות, דוגמת הנחה קבועה של 5% על המותג הפרטי, שמכירותיו צפויות להגיע לכ-500 מיליון שקל בסוף 2010 (6%-7% ממחזור המכירות), הנחות באלונית, הנחות על דלק ו-5% הנחה קבועה ברשתות נעמן, ששת, ורדינון, ד"ר בייבי, פיצה האט ו-KFC שגם הן חלק מקבוצת אלון.

החידוש בעיקרי של כרטיס YOU הוא הנחה משתנה ל-40 מוצרים שנחשבים מובילים. מדבור בהנחה של 2 שקלים למחזיקי כרטיס מועדון ו-3 שקלים לכרטיסי אשראי שתבוא לידי ביטוי בהטענת הכרטיס. "בשלב הראשון הלקוחות יוכלו להשתמש פעם בחודש בכסף שצברו מההנחות, כשבהמשך אנחנו מקווים לטעון את הכרטיס בתכיפות גדולה יותר", הסביר מורן. לדברי גרשון ויסמן, סמנכ"ל סחר ברבוע כחול, ההנחות יהיו על מותגים 1-2 בקטגוריות.

בנוסף תינתן הנחה של 15% על כל מחלקת האפיה ועל המותג אדום אדום לחברי המועדון. לשאלה כיצד הולכים המבצעים האלה להשפיע על רווחיות רבוע כחול, שכן מדובר בשחיקה של המרווחים, השיב וורמברד: "המטרה היא להכפיל את הביקורים ואת הסל של לקוחות המועדון. כך פועלות רשתות מובילות בכל העולם".

עבור הרשת היתרון בכרטיס המועדון, פרט להגדלת הנאמנות, הוא איסוף מידע על הרגלי הצריכה של הלקוחות ושיווק ממוקד לקוח בהתאם לצרכים שלהם. "בהמשך הדרך אנחנו מתכוונים להשיק שני תתי מועדונים", הוסיף וורמברנד.

תגיות