אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האצ'יסון גוזרת את הקופון: תרשום רווח הון של מיליארד דולר ממכירת פרטנר צילום: אי פי אי

האצ'יסון גוזרת את הקופון: תרשום רווח הון של מיליארד דולר ממכירת פרטנר

בדיווח הרשמי שלה היום לבורסת הונג קונג כותבת האצ'יסון טלקום כי כתוצאה מעסקת מכירת פרטנר, היא צפויה לרשום רווח הון (לפני מס) בהיקף משוער של כ-7.75 מיליארד דולר הונג קונגי

12.08.2009, 16:59 | ענת ציפקין
בדיווח הרשמי שלה היום לבורסת הונג קונג כותבת האצ'יסון טלקום כי כתוצאה מעסקת מכירת פרטנר, היא צפויה לרשום רווח הון (לפני מס) בהיקף משוער של כ-7.75 מיליארד דולר הונג קונגי, כלומר כמיליארד דולר אמריקאי. "עיסקת פרטנר מביאה למימוש את הערך המוסף האדיר שיצרנו בישראל. אנחנו גאים בכך שבנינו את פרטנר כחברה מוערכת ומאמינים שזה הזמן הנכון לממש את ההשקעה שלנו בפרטנר למען בעלי המניות של האצ'יסון", כותבת האצ'יסון בהודעתה לבורסה בהונג קונג היום. עוד כותבת האצ'יסון כי העסקה כולה צפויה להיסגר סופית במהלך הרבעון הרביעי של 2009, בכפוף לאישורים רגולטוריים, ואישור בעלי המניות של האצ'יסון.

בצירוף מקרים מדהים לעסקת הענק, פירסמה היום האצ'יסון טלקום גם את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2009, מהם עולה כי בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 285 מיליון דולר הונג קונגי (34 מיליון דולר), בהשוואה לרווח נקי של 140 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי של האצ'יסון נפגע בעיקר משינויים בשער החליפין שקל – דולר הונג קונגי, שהשפיעו לשלילה גם על הכנסותיה של החברה.

הכנסותיה של האצ'יסון טלקום, בה שולט המיליארדר ההונג קונגי לי קא שינג באמצעות חברת האחזקות האצ'יסון וומפואה (60.4%) הסתכמו במחצית השנה החולפת ב-770 מיליון דולר, בהשוואה לכמיליארד דולר בחצי שנה הראשונה של 2008. הירידה של 19.8% בהכנסות מוסברת גם היא בין היתר מפיחות של השקל אל מול הדולר ההונג קונגי.

אחזקות נוספות

בנוסף לאחזקתה בפרטנר הישראלית, מחזיקה האצ'יסון טלקום גם בחברות סלולר גם בסרי לנקה, תאילנד ואינדונזיה. בדוחותיה כתבה האציסון כי היא בוחנת ברצינות מימוש של אחזקותיה בחברת הטלקום התאילנדית CAT Telecom . הכנסותיה של האצ'יסון מפרטנר הישראלית מהוות כ-87.5% מסך הכנסותיה במחצית החולפת. 8.2% מהכנסותיה של האצ'יסון בחציון הגיעו מתאילנד, ו-3.5% מאינדונזיה. 1% מהכנסותיה הגיע ממדינות אחרות בהן היא פועלת.

עוד עולה מדוחותיה של החברה כי לחברה 11.6 מיליון לקוחות נכון לסוף יוני, גידול של 36.5% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, מתוכם 2.9 מיליון לקוחות פרטנר הישראלית. היקף לקוחותיה של האצ'יסון באינדונזיה הכפיל את עצמו ל-6.4 מיליון לקוחות במחצית השנה הנוכחית לעומת המקבילה אשתקד.

תגיות