אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיסקו מתרחבת לעסקי המוזיקה צילום מסך: cisco.com

סיסקו מתרחבת לעסקי המוזיקה

יצרנית הנתבים הוותיקה פיתחה תשתית המאפשרת לאמנים להקים אתרים ורשתות חברתיות ועל גביהם להפיץ את המוזיקה שלהם, ואתמול הודיעה על שיתוף פעולה שנחתם עם חברת התקליטים וורנר מיוזיק

13.08.2009, 14:14 | אבנר קשתן
חברת ציוד התקשורת סיסקו וחברת התקליטים Warner Music Group הודיעו אתמול (ד') כי הן מתכוונות להתחיל לפרוס אתרים חברתיים לאמנים וללהקות החתומים בחברת התקליטים, באמצעות פלטפורמת אתרי הבידור של חברת סיסקו, איאוס (Eos), כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

לפני כשנתיים החלה סיסקו, מהחברות הגדולות בעולם בתחום ציוד התקשורת, לקנות חברות בתחום הרשתות החברתיות, כמו הסטארט-אפ Five Across והרשת החברתית Tribe.net, בצעד שנתפס כבלתי שגרתי ומסוכן לחברה שעיקר עיסוקיה בתחום החומרה. בתחילת 2009 הציגה סיסקו את תוצאות הרכישות: איאוס, פלטפורמה להקמת אתרים חברתיים בתחום הבידור, המאפשרים לאמנים לתקשר עם הקהל ולמכור לו ישירות מוזיקה ושירותים נלווים.

כשהושק השירות חתמה סיסקו על הסכם ניסיוני עם וורנר לבניית אתרים לכמה אמנים בודדים. ככל הנראה הניסוי הוכתר כהצלחה, וכעת וורנר מתכוונת להשיק אתרים נוספים על תשתיות השרתים והפלטפורמה של סיסקו.

בחודש ינואר, כשהכריזה וורנר על שיתוף הפעולה עם סיסקו, אמר מייקל נאש, סמנכ"ל אסטרטגיה דיגיטלית בוורנר, כי הם בחרו בפלטפורמה של סיסקו כי "אנחנו לא חברת טכנולוגיה". וורנר מעדיפה להתמקד בתחום התוכן ולא להקים תשתית מקוונת לאמנים שהיא מייצגת.

אתר Eos. יתרון לסיסקו כחברת טכנולוגיה מובהקת, צילום מסך: cisco.com אתר Eos. יתרון לסיסקו כחברת טכנולוגיה מובהקת | צילום מסך: cisco.com אתר Eos. יתרון לסיסקו כחברת טכנולוגיה מובהקת, צילום מסך: cisco.com

סיסקו היא חברת טכנולוגיה מובהקת ואין לה קשרים עסקיים עם חברות מוזיקה, ולכן היא עשויה להיות שותפה עסקית טובה יותר להפצת מוזיקה באינטרנט מאשר חברות אחרות המפעילות אתרים חברתיים, כגון מייספייס. מייספייס החלה את דרכה כרשת חברתית למוזיקאים ויש לה הטכנולוגיה והניסיון בהקמת אתרים לתעשיית הבידור, אך היא שייכת לתאגיד התקשורת ניוזקורפ של רופרט מרדוק, ולה חברת תקליטים משלה.  

מומחים בתחום, כגון בלוג הטכנולוגיה GigaOm, מעריכים כי הפלטפורמה של סיסקו - שהצהירה על כוונותיה לחתום על הסכמים עם חברות תקליטים נוספות בחודשים הקרובים - עלולים לפגוע בניסיונותיה של מייספייס לבנות את עצמה מחדש כאתר מוזיקה, לאחר שפייסבוק הביסה אותה בקרב הרשתות החברתיות.

תגיות