אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשבר מגיע לתעשיית המשחקים צילום: shutterstock

המשבר מגיע לתעשיית המשחקים

מכירות משחקי המחשב בארה"ב צנחו ב-29% ביולי. מומחים קוראים לחברות המשחקים לאמץ את המודל הסיני - ולעבור למכירות משחקים ישירות ברשת, ולא על גבי תקליטורים

16.08.2009, 10:10 | יוסי גורביץ

לפני כמה חודשים, על רקע שיאו של המשבר העולמי, בלטה היציבות היחסית שהפגינה תעשיית משחקי המחשב, וזו הוסברה בצורך האנושי במשחקים בעת מצוקה. כעת, דווקא כשמתחילה להסתמן התאוששות כללית, סופגת תעשייה זו מכה קשה: במהלך חודש יולי נרשמה ירידה של 29% במכירות בארה"ב. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, בהתבסס על נתוני חברת המחקר NPD. סך המכירות בארה"ב הסתכם ב-848.9 מיליון דולר.

ירידה קשה במיוחד, של 37%, נרשמה בתחום החומרה והקונסולות, אבל התוכנה – המשחקים עצמם – רשמה גם היא ירידה חדה של 26%. מכירות אביזרי העזר ירדו ב-12%. קונסולת ה-Wii של נינטנדו היתה מוצר החומרה הנמכר ביותר בתחום, אם כי גם מכירותיה ירדו; במקום השני ניצבה קונסולת Xbox 360 של מיקרוסופט, ובמקום השלישי – פלייסטיישן של סוני.
Wii של נינטדו. הנמכר ביותר - אבל גם בירידה, צילום: MCT Wii של נינטדו. הנמכר ביותר - אבל גם בירידה | צילום: MCT Wii של נינטדו. הנמכר ביותר - אבל גם בירידה, צילום: MCT

האנליסט אדוארד ויליאמס, מחברת המחקר BMO Markets, הביע דאגה ממצב התעשייה, ואמר לבי.בי.סי כי "תעשיית המשחקים לא חוותה עלייה ניכרת ברווחים בשנים האחרונות, וזאת בלי שהבאנו בחשבון את 2009". ויליאמס ציין כי תעשיית המשחקים הסינית דווקא רשמה עלייה, ולדבריו הדבר נובע מההבדלים בין שיטות ההפצה של חברות המשחקים במערב לעומת אלה שנוקטות החברות הסיניות.

חברות משחקים מערביות, לדברי ויליאמס, ממשיכות בשיטה מיושנת: הן צורבות את המשחקים על תקליטורים ואז מוכרות אותם בחנויות. המפתחים הסינים לעומתם מוכרים את משחקיהם ישירות ללקוח, באמצעות הורדה מאתרי רשת, וחוסכים בכך את עלויות ההפצה. יתר על כן, חברות המשחקים הסיניות מתמקדות בשוק אחיד יחסית – משחקים למחשבי PC - ואילו חברות המשחקים המערביות משקיעות מאמץ ניכר בשוק הקונסולות המפוצל מאוד, דבר המאלץ אותן לפתח כמה גרסאות לאותו משחק.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות