אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ורדינון תגיע ל־50 חנויות תוך חמש שנים צילום: אביב חופי

ורדינון תגיע ל־50 חנויות תוך חמש שנים

המנכ"ל גיל שפייזמן לכלכליסט: מחצית מהחנויות יהיו חנויות קונספט גדולות שישתרעו על 300–500 מ"ר ויכללו קטגוריות נוספות בתחום עיצוב הבית, מלבד טקסטיל. לדבריו: "לגולף אנד קו מבנה נכון יותר משלנו"

17.08.2009, 10:17 | גלי ברגר

רשת ורדינון שבשליטת נעמן פורצלן עומדת להשיק חנויות קונספט חדשות ולהעמיק את פעילותה בתחום עיצוב הבית, מעבר לתחום הטקסטיל. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת תפתח חנויות גדולות של 300–500 מ"ר שבהן טקסטיל הבית יהיה רק כ־50% מהמגוון. בימים אלה בוחנת הרשת אילו קטגוריות להרחיב.

בקרוב תיפתח חנות ראשונה של 300 מ"ר בקניון G כפר סבא ובאחרונה נפתחה חנות כזאת בנשר. במקביל בוחנת ורדינון הסבה והגדלה של חלק מהסניפים הקיימים. "בתוך חמש שנים אני מניח שוורדינון תכלול 50–60 חנויות, שמחציתן יהיו בקונספט החדש", אמר ל"כלכליסט" גיל שפייזמן, מנכ"ל ורדינון. כיום מפעילה הרשת 36 חנויות עצמאיות.

בניגוד למתחרה גולף אנד קו שמכירותיה במחצית הראשונה של 2009 ירדו ב־5.7%, הציגה ורדינון צמיחה של 31% בהכנסות באותה תקופה. בחנויות העצמאיות שמפעילה החברה עלו המכירות ל־30 מיליון שקל, לעומת 25.4 מיליון שקל במחצית השנה הראשונה של 2008. שפייזמן מספר כי המכירות בחנויות זהות עלו ב־5.5% במחצית הראשונה של 2009. גולף, לשם השוואה, מפעילה 62 חנויות של גולף אנד קו והכנסותיה במחצית הראשונה של 2009 עמדו על כ־150 מיליון שקל.

"התחרות הולכת וגדלה"

למרות השיפור של ורדינון מאז כניסת שפייזמן עם רכישת ורדינון באפריל 2007 על ידי דודי ויסמן, בעל השליטה בנעמן וברבוע כחול, הוא יודע כי לפניו דרך ארוכה. "המבנה של גולף אנד קו ורסטילי ונכון יותר מזה של ורדינון שהתמקדה בעבר רק בטקסטיל הבית. התחרות הולכת וגדלה, המשביר לצרכן מתחזקים מאוד בתחום כלי הבית והמצעים, פוקס עתידה להיכנס לתחום עם פוקס home ואנחנו בהחלט לוקחים אותם ברצינות. גם רשתות השיווק ועשה זאת בעצמך מגבירות את מאמציהן בטקסטיל הבית, וכדי להמשיך לצמוח חייבים לתת ערך מוסף".

שפייזמן מסביר עוד כי החברה תשמור על הקונספט של הסניפים הקטנים יותר של עד 100 מ"ר, אך תנסה להתאים אותם לקונספט החדש. "אני חושב שהמודל של חנויות קטנות הוא טוב ואין כוונה להיפרד ממנו. במרכזי הערים הגדולות ובקניונים אי אפשר למצוא נדל"ן של 400 מ"ר במחיר סביר".

את הצמיחה הנוכחית, מספר שפייזמן, השיגה החברה באמצעות מכלול של פעולות: מזיהוי של קטגוריות כמו ילדים ותינוקות שהיוו מנוע צמיחה, דרך החלפה של מחצית ממנהלי החנויות, הדרכות קפדניות לעובדים ושינוי של הקולקציה. "אנחנו פועלים בשוק שמוערך ב־800–850 מיליון שקל בשנה, אין בו פריבילגיה של להיות מותג נישה, צריך לפנות למאס מרקט, וזה מה שאנחנו עושים".

שפייזמן הגיע לוורדינון מוויזה כאל, שבה היה סמנכ"ל שיווק ועסקים. מההנהלה הקודמת, שכללה בעיקר את בני משפחת ורדינון, לא נותרו כמעט אנשים בחברה.

תגיות