אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שירותי התוכן וירידה בהוצאות הפרסום הגדילו את הרווח הנקי של סלקום

שירותי התוכן וירידה בהוצאות הפרסום הגדילו את הרווח הנקי של סלקום

שיעורי הרווחיות בסלולר עדיין מרשימים - ה-EBIDTA היווה 39.6% מהכנסות סלקום ברבעון. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של כ-300 מיליון שקל

17.08.2009, 08:54 | גילעד נס

סלקום הציגה הבוקר דו"חות כספיים לרבעון השני של השנה, ומהם עולה כי סך הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.608 מיליארד שקל, עליה מזערית של כ-0.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל בכ-15% לעומת התקופה המקבילה ב-2008 והסתכם ב-277 מיליון שקל.

הגורמים לעלייה ברווח הנקי למרות הקיפאון בהכנסות החברה: הגידול בהכנסות משירותי ערך מוסף, תוכן ותחום התקשורת הקווית (לעסקים), וירידה בהוצאות השיווק והפרסום, שהתגברו על ירידה של 3.1% ב-ARPU‏ וירידה בכמות ההכנסות משירותי נדידה.

 

ה-EBITDA (רווח ללא פחת, מימון, מסים והפחתות) גדל בשיעור של 2.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הסתכם ב-637 מיליון שקל, והוא מהווה כ-39.6% מסך ההכנסות. 

הרווח התפעולי גדל ב-6.5% לרמה של 444 מיליון שקל (גידול של 3% באם לא היתה מנוטרלת השפעת הנגזרים המשובצים מהרבעון המקביל אשתקד), ותזרים המזומנים הפנוי גדל ב-33.3%, דהיינו 400 מיליון שקל.

החברה תחלק דיבידנד לרבעון השני בשיעור של 3.05 שקלים למניה, העתיד להסתכם בכ-300 מיליון שקל. הדיבידנד יחולק ב-14 בספטמבר. החברה מדווחת על גיוס של כ-20 אלף מנויים ברבעון השני, רובם מנויי פוסט-פייד (כלומר מנויים בתשלום חודשי), ומספרם הכולל של מנוייה עמד בסוף הרבעון על כ-3.228 מיליון מנויים. כ-877 אלף מנויים מחוברים לשירותי הדור השלישי, גידול של כ-44 אלף מנויים מהרבעון הראשון של 2009.

תגיות