אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקת כלכליסט - יבואני הרכב מציעים ללקוחותיהם: עם מיסוי ירוק או בלי? צילום: צביקה טישלר

בדיקת כלכליסט - יבואני הרכב מציעים ללקוחותיהם: עם מיסוי ירוק או בלי?

יבואני הרכב מיהרו לשחרר מכוניות מהמכס לפני תחילת החודש וכך הבטיחו מלאי של דגמים שאפשר למכור במחיר שהיה תקף לפני החלת המס הירוק - לצד דגמים במחיר מלא. אולם היבואנים שומרים את ההנחות הגדולות האלה "מתחת לשולחן"

19.08.2009, 12:23 | תומר הדר

למרות עליית מחירי המכוניות שהביא המיסוי הירוק, יבואני רכב רבים מצאו פתרון שמאפשר להם להמשיך למכור מכוניות מדגמים מסוימים במשך השבועות הקרובים במחירים שמלפני החלת המיסוי הירוק. מדובר בשחרור מוקדם של מכוניות ממכס לפני תחילת החודש, שיבואנים רבים אכן ביצעו. שחרור לפני 1 באוגוסט מבטיח ליבואן שהמכונית לא תמוסה לפי כללי המיסוי הירוק ולכן יהיה ניתן למוכרה במחיר הישן.

בג"ץ דחה את עתירת היבואנים המיסוי הירוק ייכנס לתוקף יבואני הרכב ביקשו למנוע את העלאת המס בטענה כי מדובר במהלך המצריך חקיקה ראשית, בניגוד לכוונת האוצר לבצעו באמצעות תקנות. המס החדש ייכנס לתוקף ביום ראשון תומר הדר, 9 תגובותלכתבה המלאה

ללקוחות מדובר בעסקה משתלמת, במיוחד במכוניות יוקרה ושטח, שחוסכת אלפי שקלים ממחיר הרכישה. גם ליבואן הרכב אינטרס להיפטר מן המכוניות המשוחררות מהר ככל האפשר, מאחר שרוב היבואנים ששילמו עשרות מיליוני שקלים למכס כדי לשחרר את המכוניות לוו את הכסף מבנקים, הדורשים החזר ההלוואה. מבדיקת "כלכליסט" עולה שבענף הרכב מוצעים דגמים רבים במחירי "לפני המיסוי הירוק", המאפשרים לחסוך אלפי שקלים.

מקרסו, יבואנית רנו, אפשר לרכוש את רנו סימבול המשפחתית ב־95 אלף שקל. מחירה של הסימבול לאחר המיסוי הירוק הוא 107 אלף שקל. מדוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן, אפשר לרכוש סיטרואן C4 1.6 אוטומטית ב־115 אלף שקל, חיסכון של 2,000 שקל ממחירה החדש של C4 מדגם זה. יבואני רכב אחרים מעדיפים לגלם את ההנחות על המכוניות ששוחררו ממכס בצורת הטבות אבזור ומימון. כך, בצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, ניתן לרכוש אוקטביה 1.6 ששוחררה ממכס לפני תחילת החודש ולקבל הנחה ברכישת מערכת מולטימדיה, הנחה של 2,000 שקלים ממחיר המכונית ומימון של 50 אלף שקל ל־48 חודשים ללא ריבית והצמדה.

ואולם את ההנחות המשמעותיות ביותר ניתן לקבל ברכישת מכוניות שטח ששוחררו לפני המיסוי הירוק. בפולקסווגן אפשר לרכוש את מכונית הכביש־שטח טיגואן ברמת האבזור קומפורטליין ב־225 אלף שקל, 15 אלף שקל פחות ממחירה הנוכחי. בקמור, יבואנית ב.מ.וו, אפשר לרכוש במחיר הישן את מכונית הכביש־שטח X5, שמחירה בגרסה בעלת שמונה בוכנות עלה מ־700 ל־750 אלף שקל.

עוד עולה מבדיקת "כלכליסט" שחלק מן היבואנים מסרבים להעניק הנחות באופן רשמי ואינם מעוניינים לחשוף בפני הלקוחות את העובדה ששחררו מכוניות לפני תחילת החודש. אצל יבואנים אלה ניתנות ההנחות "מתחת לשולחן", מכיוון שביכולתם למכור את המכוניות במחיר גבוה ממחיר המחירון הישן וגם להבטיח את יציבותו של מחיר הדגם בשוק המשומשות.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
משהו כאן מסריח
לא יכול להיות שמחירה של מכונית סופרמיני עם 1600 סמ"ק כמו הרנו סימבול (לא יבואן יקר, היא לא "משפחתית", היא סופרמיני - רנו קליאו עם תא מטען מוגדל) "יקפוץ" ב12,000 ש"ח בגלל המיסוי הירוק - אותו מיסוי שהיה אמור לעודד שימוש במכוניות קטנות! . היבואן ניצל את ההזדמנות "להקפיץ, את המחיר שלה, בחסות הממשלה. שחיתות לשמה.
אחד  |  20.08.09
6.
איזה רמת חים עלובה יש בארץ, אני אפילו לא יכולה לקנות אוטו שאני רוצה
חזרתי מחו"ל והתאגלתי לנהוג במכוניותמעולות ולבחור מה שבא לי, בישראל אני אפילו לא יכולה להרשות לעצי אטוט קטן, זה יקר והדגמים ממש עלובים. מה גם שהמיסים לא הולכים לתשתיות וזה ממש לא ייאמן. אוטו במדינות המערב לא לוקסוס ורק בישראל , אי אפשרא לקנות ואין דגמים איזה יאוש להיות פה, אני מחכה כבר לחזור לחו"ל
דנה , ת"א  |  19.08.09
לכל התגובות