אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבע מכלל המוזיקה בארה"ב נמכרת באייטיונז

רבע מכלל המוזיקה בארה"ב נמכרת באייטיונז

על פי ההערכות, עד 2010 המכירות הדיגיטליות ישתוו למכירות התקליטורים. אפל שולטת בשוק המוזיקה המקוונת ומחזיקה ב-69%, ואחריה - בפער עצום - אמזון, שמחזיקה ב-8% בלבד

19.08.2009, 16:08 | אבנר קשתן
האייטיונז של אפל היא חנות המוזיקה המקוונת המובילה בארצות הברית, ומחזיקה בנתח שוק של 69% מכלל מכירות המוזיקה המקוונת, ואלה מהווים 25% מכלל מכירות המוזיקה - מקוונת ופיזית. כך עולה מדו"ח של חברת חקר השוק NPD Group, כפי שהביא אותו אתר חדשות הטכנולוגיה cnet. על פי הדו"ח, במקום השני נמצאת אמזון, המחזיקה ב-8% מהשוק הדיגיטלי בלבד.

על פי המחקר של NPD, המכירות המקוונות זינקו בשנתיים האחרונות. בשנת 2007 הם היוו 20% מסך המכירות, ב-2008 עלו ל-30%, ועתה, באמצע 2009, הן מהוות 35% מהכלל השוק. למרות הירידה בקרנם, מכירות התקליטורים עדיין מהוות 65% משוק המוזיקה האמריקאי. פורמטים אחרים - קלטות ותקליטי ויניל - מהווים אחוז זניח מהשוק בימינו, ולא נכללו במחקר הנתון.
מאחורי המספרים האייפוד הרג את הקסם שבמוזיקה ההתרגשות ממוזיקה הולכת ונעלמת לא רק בגלל המבחר האינסופי של קובצי ה-MP3, אלא גם בגלל הקבצים עצמם רונן וודלינגר, 45 תגובותלכתבה המלאה

לא ברור אם המחקר כלל גם שירותים מנוי חודשיים או רק שירותים המאפשרים לקנות קובצי MP3 באופן קבוע. במכירות הפיזיות השוק מפוזר יותר, את תחום זה מובילה רשת הקמעונאות הענקים וולמארט, ש-20% מהדיסקים נרכשים בסניפיה, ואחריה רשתות הענק האחרות - בסט ביי (16%) וטארגט (10%). נוסף למכירות ה-MP3 הדיגיטליות שלה, אמזון מוכרת גם 10% מהתקליטורים בארצות הברית, וכך היא מגיעה לנתח שוק משולב של 9.3% מהשוק כולו, לעומת 14% של וול-מארט ו-25%, כאמור, של אפל.

רוס קרופניק, אנליסט ב-NPD בתחום הבידור, התראיין בנוגע למחקר ומסר כי "אנשים רבים מופתעים מהעובדה שתקליטורים הם עדיין שיטת ההפצה הדומיננטית למוזיקה, לאור ההתייחסות התקשורתית שערוצי המכירה הדיגיטליים מקבלים, אבל לאור העלייה בשנים האחרונות בשוק הדיגיטלי והירידה המקבילה במכירות התקליטורים, עד סוף שנת 2010 המכירות הדיגיטליות צפויות להשתוות לאלה הפיזיות"

תגיות