אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: שרתי הענן סובלים מאי יציבות צילום: shutterstock

מחקר: שרתי הענן סובלים מאי יציבות

"מחשוב הענן" - המאפשר להעביר משימות עיבוד ואחסון מידע ממחשבי המשתמשים לשרת מרוחק - צובר תאוצה, אך מתברר שגידול משמעותי במספר המשתמשים יגרום לאיטיות ולבעיות בחיבור

23.08.2009, 13:57 | יוסי גורביץ

בשנים האחרונות החלו לצבור פופולריות שירותי "מחשוב ענן", המאפשרים למשתמשים להעביר את אחסון המידע ופעולות אחרות ממחשביהם האישיים לשרתים מרוחקים, ולנהל אותם באמצעות חיבור האינטרנט. המייצגים הבולטים לשירותים אלה הם ג'ימייל, שירות הדואר של גוגל יחד עם התוכנות המשרדיות שלה - גוגל דוקס, שירותי האחסון שמציעה אמזון, וגם מיקרוסופט מצטרפת למגמה עם "אופיס ווב", שיאפשר גישה מוגבלת לחבילת התוכנות המשרדיות שלה באמצעות הרשת.

אך עם התגברות השימוש בשירותים  זו היתה השאלה שהטרידה את פרופ' אנה ליו, מאוניברסיטת ניו סאות' וויילס שבאוסטרליה. "ראיתי הרבה הייפ והרבה בלבול", אמרה ליו למגזין העסקים האוסטרלי itNews, שהוסיפה כי היא עצמה התלהבה מאוד מהרעיון.

התוצאה היתה מחקר רחב היקף, שמסקנתו העיקרית – ליו צפויה להציג אותו רשמית מחר (ב') – היא ששירותי הענן המרכזיים סובלים מבעיות קבועות.

ליו בחנה את שירותי הענן של אמזון, גוגל ומיקרוסופט באמצעות סימולציה של כ-2,000 משתמשים העושים שימוש בשירות בו זמנית. היא אוששה את הטענה שלפיה שירותי הענן מסוגלים להתמודד עם עלייה משמעותית במספר המשתמשים: "ראינו את השרתים מתאימים את עצמם במהירות לדרישות של 2,000 משתמשים", היא אומרת.

אבל בנוסף גילה המחקר של ליו כי שלושת השירותים סובלים מבעיות קבועות של התחברות ושל זמן תגובה – בין השאר, משום שהשירותים נמצאים בשינוי בלתי פוסק, כאשר החברות מוסיפות ומורידות פיצ'רים חדשים. עם זאת, הפער בזמן התגובה היה ניכר מאוד: בהתאם לשעות היום, הוא השתנה בשיעור של עד פי 20.

עוד מצאה ליו כי אף אחד משלושת השירותים לא התקין כלי מדידה מתאימים לפעילות הענן: כלי המדידה הקיימים אינם מספקים, והם מיועדים בעיקרם למפתחי האפליקציות ולא למשתמשים העסקיים.

תגיות