אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד על בסיס הכל כלול

משרד על בסיס הכל כלול

מיזם של חברת בית הפרקליטים מנצל את צניחת מחירי השכירות במשרדים כדי להציע שירות חדש לאנשי עסקים: השכרת משרדים ללא התחייבות לחוזה ארוך טווח. התחזוקה, שירותי המזכירות, הניקיון והקפה במטבח כלולים במחיר

24.08.2009, 09:01 | אורי חודי

ענף המשרדים בישראל כבר ידע ימים יפים יותר. חברות ההייטק, השוכרות העיקריות בתחום, מפטרות עשרות אנשים בכל חודש כבר יותר מחצי שנה. המצב החדש גרם לזינוק של עשרות אחוזים במספר המשרדים שמוצעים כיום בשכירות משנה. לפי ג'קי מוקמל, בעלי חברת התיווך והייעוץ מאן נכסים, מדובר בכ־100 אלף מ"ר משרדים בשכירות משנה באזור המרכז לבדו. "מחירי השכירות מגיעים לעתים לכ־40% פחות מהסכום המקורי שבו הושכרו השטחים - כמעט כולם בגימור מלא, ולפעמים גם עם ריהוט", אומר מוקמל.

רחוב החושלים 6 בהרצליה. קומה 1, 55 חדרים להשכרה רחוב החושלים 6 בהרצליה. קומה 1, 55 חדרים להשכרה רחוב החושלים 6 בהרצליה. קומה 1, 55 חדרים להשכרה

מתברר שיש מי שחושבים שזהו דווקא הזמן להיכנס לשוק הזה. מיזם חדש שייחנך השבוע על ידי חברת בית הפרקליטים מייצג שיטה שנהפכה למקובלת מאוד במערב, דווקא בימים של פריחה בשוקי המשרדים. החברה מנצלת את העובדה שחברות רבות פועלות תחת חוזי שכירות סגורים ארוכי טווח, ונאלצות עתה להציע את השטחים שהתרוקנו בזול.

לצאת בלי קנס

קומפלקס המשרדים שייחנך השבוע במתחם העסקים של הרצליה פיתוח הוא השלישי בסדרת מתחמים שמקימה בית הפרקליטים. מאחורי המיזם עומדים אנשי העסקים נס שובל ועופר לוי, ששני מתחמים שלהם כבר פועלים בתל אביב ובחיפה. מדובר במיזם הנותן שירותי משרד מלאים בשטחי משרד פנויים לאנשי עסקים, לעורכי דין ולבעלי מקצועות חופשיים, ומאפשר להם לעסוק אך ורק בעיסוקם העיקרי; את שאר השירותים הנלווים, כגון שירותי אדמיניסטרציה, ספקים ועובדים, הם מקבלים מהחברה.

כשהוא נשאל על ההבדל בינו לבין מתווך סטנדרטי בשוק המשרדים, מסביר לוי, מנכ"ל החברה, כי אחד הנושאים המרכזיים בשיטה זו של מסחר בשטחים פנויים בשוק המשרדים הוא האפשרות לבטל חוזה. השוכרים חותמים עם החברה על תקופת ההתחייבות, בדרך כלל של שנה, אולם כל שוכר יכול לצאת מחוזה השכירות ללא תשלום קנס - בהודעה מראש של 60 יום.

בניין קריית הממשלה ברחוב פל ים בחיפה. קומה 25, 43 חדרים להשכרה בניין קריית הממשלה ברחוב פל ים בחיפה. קומה 25, 43 חדרים להשכרה בניין קריית הממשלה ברחוב פל ים בחיפה. קומה 25, 43 חדרים להשכרה

המשרדים החדשים ממוקמים ברחוב החושלים 6 בהרצליה פיתוח, משתרעים על שטח של 1,700 מ"ר, בקומה שלמה בבניין, וכוללים 55 חדרי משרדים שיכולים לאכלס עד 80 אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים. את כל שטחי המשרדים בהרצליה שוכרים לוי ושובל מחברת הביטוח מגדל. "אנחנו שוכרים את המשרדים בטווח של בין 70 שקל למ"ר ל־90 שקל למ"ר", אומר לוי.

שטחי המשרדים בפרויקט בהרצליה מוצעים במחירי שכירות הנעים בין 4,500 שקל ל־7,500 שקל לחודש, לפי מיקום החדר בקומה. "ישנם חדרים פנימיים, קטנים יותר ובלי חלונות שעולים פחות, וישנם חדרים פינתיים וגדולים יותר, שצופים לנוף ועולים יותר", אומר לוי. "המחיר הוא למשרד ולא למ"ר, והסכום הממוצע למשרדים ברחבי הארץ עומד על 5,000–5,500 שקל". במחיר נכללים גם ארנונה, דמי ניהול, תחזוקה, ניקיון, חשמל, ביטוח, אינטרנט, שימוש במטבחונים, קווי טלפון, מכשירי טלפון, מרכזייה ושימוש בחדרי ישיבות. נוסף על כך, החברה מציעה אפשרות להשכיר את חדרי הישיבות בתעריף לפי שעה למי שאינו שוכר משרד במקום.

שטחי המשרדים הנוספים שבבעלות החברה ממוקמים כאמור בתל אביב ובחיפה. בתל אביב החברה מחזיקה בשלוש קומות משרדים במגדל המוזיאון ברחוב ברקוביץ. מדובר בכ־4,400 מ"ר המחולקים ל־165 חדרים. כיום מאוכלסים המשרדים ב־108 שוכרים שונים, רובם עורכי דין. בחיפה החברה מחזיקה קומה בבניין קריית הממשלה ברחוב פל ים, בסמוך לבית המשפט השלום בעיר. מדובר בקומה ה־25 בבניין בשטח של כ־1,100 מ"ר המחולקת ל־43 חדרי משרדים. כיום הקומה מאוכלסת ב־25 עורכי דין.

משרד ברחוב ברקוביץ משרד ברחוב ברקוביץ' משרד ברחוב ברקוביץ

משרד בכל עיר

ההחלטה להרחיב את הפעילות, לאחר שבשנתיים האחרונות עסקו לוי ושובל בעיקר בטיפול בשכירויות משנה, נולדה לאחר שהשניים מיזגו לתוך פעילותם את פעילות חברת טופ אופיס המרכז לעסקים, המתמחה במתן שירותי אדמיניסטרציה לחברות עצמאיות, ליזמים ולאנשי עסקים. החברה מטפלת בשירותי מזכירות, מנהלות לשכה, שליחויות, מענה טלפוני, תיאומי פגישות וניהול יומן, ציוד משרדי, שירותי אינטרנט, דואר ועוד. בכוונת השניים לשכור עוד שטחי משרדים במקומות נוספים בארץ. "אנחנו נמצאים במשא ומתן על שטחי משרדים נוספים בבאר שבע, בירושלים ובמרכז עזריאלי", מספר לוי.

"השירות שלנו מציע לשוכר לפתוח עסק חדש ללא השקעת הון ראשונית, ללא התחייבויות ארוכות טווח ללא צורך בגיוס כוח אדם והוא מקבל את כל השירותים הנלווים הנדרשים", אומר לוי. לדבריו, החזון של החברה הוא להציע גם תנועה של שוכרים ברחבי הארץ. "הרעיון הוא להקים מספר רב של מרכזים דומים, שפונים לאנשי עסקים ולעורכי דין בכל עיר מרכזית בארץ. כל לקוח בכל אחד מהסניפים יוכל לקבל שירות מכל מערך הסניפים של החברה - הקיימים ואלו שיוקמו בעתיד, ולהשתמש בחדרי הישיבות ובשירותים שאנו נותנים בכל סניף, כך שהם לא יוגבלו לפעולה רק באזור שבו הם שוכרים משרדים בפועל".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
בניין המפרש בחיפה
הבעייה המרכזית היא שבניין זה הינו משרדי ממשלה כגון משרד הפנים, ובכניסה יש ביקורת ביטחונית ותורים ארוכים ואז הלקוח שלך צריך לעמוד בתור על מנת להגיע אליך יחד עם הקהל של משרד הפנים. בשביל שהוא יוכל להיכנס בלי תור צריך להודיע לביטחון והם צריכים לאשר אותו וזה מסובך.
חיפאי  |  13.04.10
11.
ל- 10
לפי מה שכתבת הם ממש מסבסדים את כולם... בפועל המחיר לא זול בכלל, הם גובים בין 4,000-4,500 ש"ח לחדר פנימי ללא חלון. שירותי המשרד הם עבור כלל השוכרים וניתן למצוא משרדים היום שנותנים את אותו השירותי במחיר זול יותר ולא עם עוד עשרות רבות של עורכי דין. הרווח שלהם הוא בזה שהם שכרו את המשרדים לתקופה מאוד ארוכה של כ- 10 שנים במחיר מאוד נמוך. מה שמפורט בכתבה בקשר לעלויות למ"ר לא ממש מדוייק, זו אולי עלות במידה ואתה שוכר רגיל לשנה עם אופציות להארכה, אבל הם התחייבו לכ- 10 שנים והמחיר ברצפה.
אמיר  |  25.08.09
10.
לכל הברברנים שזה יקר
חברים עלות כ"א הינו העלות הגבוהה ביותר בשוק בחישוב שנתי, עלות משרד הינו בסביבות 3000 ש"ח חודשי תוסיפו על זה בתחשיב חודשי: ארנונה600 ש"ח, מים 60 ש"ח, ביוב 50 ש"ח, אחזקת ניקיון 5 פעמים בשבוע לשעה אחת כפול 4.2 840 ש"ח, טלפון 300 ש"ח, אינטרנט 110 ש"ח, וכמובן מזכירה בשליש משרה בלבד 2000 ש"ח. סה"כ 6960 ש"ח אז בעצם יש כאן חיסכון של מעל 2000 ש"ח. ונוסיף את ההשקעה הראשונה של ציוד ומכשירים טלפון פקס מחשב רשת תאורה. וגם ריהוט שולחן ארון כסאות, זה עלות השקעה ראשונית של עשרות אלפי שקלים שנחסכים ללקוח עם פתיחת משרד חדש כשכלל לא בטוח שהמשרד שלך הולך להצליח. אז יש לך פתרון של משרד קיים בעלות מוזלת וכשתתבסס, תרכוש את כל הקומה אבל עד אז תחסוך בהוצאות. כשאנשים יבינו שזה משתלם כלכלית וקיים בעולם הגדול, זה יהיה להיט גדול. מזמן רציתי לעשות זאת אבל נמנעתי כי זה דורש תקציב ענק לבניית המערכת הזאת, מאידך זה כלי עצום גם למשקיע וגם ללקוח של חיבור לקוחות והוזלה כללית של עלויות.
געציל_חדד , ישראל  |  24.08.09
לכל התגובות