אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחברות הסטארט־אפ פתרונים איור: יונתן וקסמן

לחברות הסטארט־אפ פתרונים

יש גם אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים להילחם בתופעת הספאם בטלפון

25.08.2009, 14:11 | גילעד נס

רוב השיחות השיווקיות מופצות באמצעות רשת הטלפון המוכרת, אך האיום הגדול מגיע מכיוונה של טכנולוגיית ה־VOIP, המאפשרת העברת קול על גבי רשתות מידע. כיום מפיץ ההודעה משלם מחיר של פעימת מונה בכל שיחה, ומספר ההודעות המושמעות בו־זמנית מוגבל. מערכות מתקדמות יותר יכולות לשגר מאות אלפי הודעות בו־זמנית דרך תשתית האינטרנט, והתשלום חל רק על המקטע שבו מועברת ההודעה לרשת הטלפוניה של הלקוח. צורת משלוח זו היא אטרקטיבית במיוחד.

העניין מסתבך יותר כשההודעות נשלחות משרת מחוץ לגבולות ישראל, מה שמקשה על איתור החברות. המפגע הזה מכונה SPIT – SPam over IP Telephony, וכשהחלו הדיווחים הראשונים עליו לפני כמה שנים בארצות הברית, הציגו כמה חברות סטארט־אפ פתרונות מעניינים לבעיה. הנה חלקם:

1. מערכות דירוג

 

מערכות המדרגות כל שיחה נכנסת לפי פרמטרים - שעת השיחה, מקורה הגיאוגרפי, אורך השיחה ועוד. כך נבנה פרופיל של סגנון השיחות הנכנסות לבית אב. הלקוח יכול להגדיר שמשעה מסוימת יסכים לקבל שיחות בדירוג מסוים, אולם שיחה הנחשדת כשיחה שיווקית תיחסם. החיסרון הוא בחוסר היכולת להתמודד כראוי עם יוצאים מהכלל, כגון שיחות לגיטימיות שנכנסות בשעות לא מקובלות.

2. מערכות בחינה

 

מערכות המציגות שאלה בפני המתקשר, ועליו לענות נכונה לפני שהשיחה תועבר ליעד. לרוב מדובר בהקראה של מספר שהמתקשר אמור להקיש. החיסרון: מערכות נגדיות המצוידות ביכולת להבין דיבור אנושי יתגברו בקלות על המבחנים הללו.

3. איתור המוני

 

מערכות שפועלות בדומה למערכות המאתרות מתקפת וירוסים, ומנטרות מוקדים ברשת בניסיון לזהות פעילות רבה של תעבורת מידע במנות קטנות, המגיעה או מיועדת למקור אחד (כלומר מחשב המפיץ הודעות רבות או מספר רב של מחשבים השולחים מידע זדוני לעבר שרת בודד). החיסרון: לא מדובר בהגנה על לקוח מסוים אלא ניסיון לאתר את מוקדי המשלוח ולמנוע את העברת ההודעות לכלל הלקוחות, כך שמפעילים קטנים יותר של משלוח הודעות עלולים לחדור מתחת לשכבת ההגנה הזו.

חברות התקשורת יכלו להטמיע פתרונות אלו, אם רצו לסייע ללקוחות המוטרדים. אלא שכיום אין להן סיבה לבצע השקעה שכזו - גם אם כמות הלקוחות המוטרדים תהיה גדולה, לא סביר שלקוח ינטוש בגלל ההודעות את ספק הטלפון שלו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות