אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הביקושים העלו את מחירי הפרסום בספטמבר ב־20% צילום: גיא קרן

הביקושים העלו את מחירי הפרסום בספטמבר ב־20%

עיקר ההתייקרות: בשבועיים הראשונים של החודש, עד ראש השנה

26.08.2009, 09:17 | מיטל זדה

הזכייניות חוגגות את הביקושים הגבוהים לקראת תקופת החגים עם העלאה של מחירי הפרסום בטלוויזיה. ל"כלכליסט" נודע כי שלוש הזכייניות - קשת, רשת וערוץ 10 - שלחו למפרסמים ולחברות רכש המדיה מחירון מעודכן, המגלם התייקרות של יותר מ־20% לעומת מחירי הפרסום באוגוסט.

לדברי בכיר בחברת מדיה, מדובר בהתייקרות חדה יחסית: "אוגוסט היה חודש מבוקש במיוחד, והביקושים הגבוהים הותירו את הזכייניות מתוסכלות שלא הוציאו מראש מחירון יקר יותר".

המחירונים מבוססים על עלות לנקודת רייטינג, והתשלום בפועל הוא מכפלה של המחיר לנקודה בשיעור הרייטינג. ערוץ 10 דורש 2,215 שקל לנקודת רייטינג בפריים טיים, 30% יותר מתעריפי אוגוסט. בתוכנית הדגל שלו, "הישרדות 3", ידרוש הערוץ 2,325 שקל לנקודה. לקראת ראש השנה, המחירים יירדו ל־1,845 שקל לנקודה בפריים - כיוון שהביקושים לפרסום צונחים בזמן החגים.

גם רשת שלחה מחירון חדש המגלם עליית מחירים של כ־25% לעומת אוגוסט. המחיר לנקודה בפריים טיים יעמוד על כ־1,800 שקל. גם קשת וערוץ 24 שלחו מחירון חדש. על פי הערכות, קשת תדרוש 2,400 שקל לנקודה בפריים טיים.

קשת ערוץ 10 מסרו שאינם מגיבים לנתונים מסחריים מול לקוחותיהם; ברשת סירבו להגיב.

תגיות