להרוויח מיוטיוב: אתר הווידיאו יחלק הכנסות עם יוצרי סרטים מצליחים
גוגל, בעלת השליטה באתר הווידיאו הפופולרי, הודיעה כי תרחיב את תוכנית השותפות שלה עם יוצרי הסרטים, ומעתה גם יוצרי סרטונים בודדים יוכלו להציג פרסומות לצד סרטוניהם ולקבל חלק מההכנסות
עד כה איפשרה יוטיוב ליוצרים מצליחים של סדרות סרטונים להפוך ל"שותפים" שלה, וכעת היא מרחיבה את התוכנית גם ליוצרי סרטונים מצליחים בודדים. בעבר, משתמשים שרצו להיות "שותפים" של גוגל פנו אליה. הנוהל החדש הוא שהמשתמש מעלה סרטון, ואם הוא מצליח – גוגל לא ציינה את הרף הנדרש – יוטיוב תפנה אל המשתמש ותבקש ממנו את רשותו להציג פרסומות בסמוך לסרטון. אם יסרב, העניין יסתיים בכך; אם יסכים, הוא יקבל אחוזים – ושוב, גוגל נמנעה מלציין כמה אחוזים – מההכנסות לסרטון. גוגל ציינה כי בכמה מקרים (חריגים, ככל הנראה) יוצרים ביוטיוב זכו להכנסות מפרסום בשווי אלפי דולרים.
לאחרונה נמתחה ביקורת על גוגל, לאחר שסרטון "ריקוד החתונה" זכה ליותר מ-20 מיליון צפיות, ואף שודר בכמה תחנות טלוויזיה – בלי שהכניס ליוצריו ולמשתתפים בו ולו סנט, אף שגוגל ציינה אותו כדוגמה לסרטון מצליח, שהעלה את הכנסותיה.
יוטיוב נחשב לאחד החלקים הלא רווחיים של גוגל, ובעבר הושמעו הערכות כי השירות גורם לה להפסד של כ-470 מיליון דולר בשנה. גוגל נקטה שורה של צעדים בניסיון להפוך את השירות לרווחי, רובם במגמה של "ביותו" – הפחתת המשקל של תוכן גולשים, שמפרסמים נרתעים ממנו, והעלאת חלקו של התוכן המקצועי. במסגרת מאמצים אלה חתמה גוגל על כמה הסכמים שיאפשרו לה להציג תוכן מקצועי של חברות טלוויזיה. מבחינה זו, הצעד החדש נראה כשינוי כיוון – הוא מתמרץ תוכן גולשים. יצוין כי אף שגוגל העריכה כי יוטיוב יכניס יותר בעקבות הוספת התוכן המקצועי, היא נמנעה מלציין את הכנסותיה הצפויות או מתי להערכתה יהפוך האתר לרווחי.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה