אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המאבק על הטיסות לאילת: עובדי ארקיע יפגינו מול בניין משרד התחבורה צילום: אוראל כהן

המאבק על הטיסות לאילת: עובדי ארקיע יפגינו מול בניין משרד התחבורה

כ-350 מעובדי ארקיע ובני משפחותיהם צפויים להפגין ב-7 בספטמבר בירושלים במחאה על ההחלטה לאשר לאל על להיכנס לפעילות פנים-ארצית לאילת

28.08.2009, 13:40 | יסמין גיל
ועד עובדי ארקיע צפוי לקיים הפגנה מול בניין משרד התחבורה בירושלים, ב-7 בספטמבר, במחאה על הליך קבלת ההחלטה לאשר לחברת אל על להיכנס לפעילות פנים-ארצית בקו הטיסות שבין נתב"ג לאילת. בהפגנה צפויים להשתתף כ-350 מעובדי ארקיע ובני משפחותיהם, לרבות ילדיהם. בחברה כ-600 עובדים, והיא נמצאת בבעלות חלקית - 30% - של העובדים.

"אנחנו חוששים למקום עבודתנו", אמר היום (ו') ל"כלכליסט" יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, "זו כבר לא הכניסה של אל על לפעילות בקו לאילת, כמו החשש שלנו שלא תהיה תחרות אמיתית כפי שהובטח, גם בקווים הבינלאומיים. מדברים על מתן קווים נוספים בעולם, לארקיע. אלו משפטים יפים, אך אנו חוששים שאין מאחוריהם משמעות אמיתית. הפחד הכי גדול שלנו זה שהתחרות תמסמס".

לדברי כהן, בקשות חוזרות ונשנות של הוועד, בשבועות האחרונים, להיפגש עם שר התחבורה, ישראל כץ, על מנת להביע את עמדת העובדים - לא נענו. "עובדי החברה כועסים מאוד על התעלמותו של השר מבקשותינו להיפגש איתו. כמו שהוא נפגש עם ועד עובדי אל על, אנחנו מקווים שייפגש גם איתנו".

לפני כשבועיים, טרם ההודעה הרשמית על כך שאושר לאל עללהיכנס לפעילות בקו הטיסות לאילת, ערכו עשרות מעובדי ארקיע הפגנה מול משרדי רשות התעופה האזרחית (רת"א) בסמוך לטרמינל 1 בנתב"ג, במהלך הדיונים שהתקיימו במקום באותו נושא של הטיסות לאילת.

כעת, כאמור, מבקש הוועד לקיים הפגנה גדולה יותר בירושלים, ואלמלא התפתחויות בנושא בימים הקרובים, או דחיית הבקשה מצד המשטרה בדבר קיום ההפגנה באותו תאריך - זו צפויה להתקיים. "אני לא מאמין שלא יאשרו לנו לקיים את ההפגנה", אומר כהן, "אך אנחנו נערוך אותה בכל מקרה – אם לא בתאריך שנקבע, אז בתאריך אחר שיאושר. זו תהיה הפגנה סוערת. יהיו הפתעות".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מעניין איך נתן שר התחבורה לבורוביץ כל כך מהר את אילת?? תשאלו את ליברמן ותדעו את התשובה
משהו מריח לא טוב בהחלטה החפוזה הזאת, האם יתכן שליברמן שמצוי בקשרים טובים עם הבורוביצים אחראי גם על העניין הזה?? איך יתכן ששר התחבורה לא דואג לקיים את החלטות הממונה על ההגבלים קרי סגירת סאן דור? לא רק שסאן דור ממשיכה לטוס - מטוסי ועובדי אל על מתפעלים אותה, עכשיו הם גם מקבלים את הקו לאילת, כאשר קווי החוץ נשארים כולם באל על ורק פרורים ניתנים לחברות הישראליות האחרות והשמיים אינם פתוחים כמו שאומרים באל על, ההסכמים כולם בידי אל על - נשמע מאוד מאוד לא טוב!! נראה כי למבקר המדינה תיהיה כאן עבודה
אחד שיודע , מרכז הליכוד  |  29.08.09
1.
תחרות חופשית. כל העולם נלחם באלעל כי פתחו את השמים לכל מי שרוצה
הגיע הזמן שכל חברות התעופה הישראליות יפעלו ביחד נגד הפקרת שמי ישראל לכל המוריד במחיר ע"ח בטיחות הנוסעים ואיכות השרות שהם מקגבלים. בינתיים שאף אחד לא יבוא בטענות כשחלק מהחלטת השמים הפתוחים זולג גם לתעופה הפנים ארצית. די לגלגל עיניים. משרד התחבורה אחראי למצב הזה וכנראה שעד שלא תיסגר כאן איזו חברת תעופה זה לא יזיז לאף אחד. התחילו עם זה מופז וסיטרמן . מה שקורה עכשיו זה רק המשך ההצגה
אזרח  |  28.08.09