אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכת פרנקפורט מציגה - מכונית לכל פועל

תערוכת פרנקפורט מציגה - מכונית לכל פועל

תערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט, שתיפתח בעוד שבועיים, מסמנת מגמה חדשה בענף הרכב: ירוק זה טוב, אבל זול זה אפילו טוב יותר

31.08.2009, 10:11 | תומר הדר

המוטיב המרכזי בפרסומת של תערוכת הרכב ה-63 של פרנקפורט הוא דשא, הרבה דשא. מעל לדשא הירוק משולבות שתי כפות ידיים על רקע נוף עירוני. המסר ברור: לפני שנתיים חששנו מגורלו של כדור הארץ. אנחנו עדיין חוששים ממנו, אבל השנה אנחנו דואגים גם לעתידם של האנשים הקטנים - אלה שחיים בערים גדולות, הולכים לעבודה ומקווים לראות בקרוב את סופו של המיתון.

זהו בדיוק הרעיון שאליו מכוונים יצרני רכב רבים, שמכוניותיהם ייחשפו ב־17 בספטמבר במרכז הכנסים IAA שבפרנקפורט, שם נערכת התערוכה הדו־שנתית.

כמובן שבתערוכה יוצגו גם מכוניות כמו פרארי איטליה, שרוב הציבור לא יכול לרכוש גם אחרי תום המיתון (ואולי לא רק אחריו, אלא גם אחרי זכייה צנועה בלוטו), אך השנה חלק ניכר מן המכוניות שיוצגו בתערוכה הן דווקא מה שמקובל לכנות בשם "מכוניות עממיות". "כלכליסט" סקר את הדגמים העממיים שיוצגו בתערוכה, ויגיעו לסוכנויות בישראל כבר בשנה הבאה.

לקסוס פרמיום קומפקט קונספט - הכרטיס של לקסוס לשוק האירופי

מאז הצגתה בארצות הברית זוכה לקסוס להצלחה בלתי מבוטלת, אך כדי להשתחל לצמרת טבלת המכירות של שוק הרכב האירופי תזדקק יצרנית רכבי היוקרה היפנית למכונית קומפקטית. את הנישה הזו מיועדת למלא מכונית הקונספט פרימיום קומפקט, שתיחשף בפרנקפורט. אף שלקסוס טרם חשפה מפרט טכני, העיצוב כבר מגלה שמדובר במכונית האצ'בק שמיועדת להתחרות באאודי A3 או ב.מ.וו סדרה 1. הדגם הסופי צפוי להגיע לישראל לקראת סוף 2010, ככל הנראה.

לקסוס פרמיום קומפקט קונספט לקסוס פרמיום קומפקט קונספט לקסוס פרמיום קומפקט קונספט

קיה וונגה - קטן יותר, אבל לא פחות מרווח

בקיה מתארים את וונגה כ"מיניוואן קטן ומרווח, שיתחרה במכוניות בסגמנט B" - סגמנט שמאוכלס על ידי מכוניות כגון רנו מודוס. אורכה של וונגה, שתוכננה על ידי קיה אירופה, הוא רק 4.06 מטרים, כ־20 ס"מ פחות מאורכה של קיה סיד המשפחתית. אך בסיס הגלגלים שלה (שקובע את המרווח הפנימי) דומה לזה של הסיד, ומשתרע על 2.61 מטרים, וגם גובהה נועד להבטיח מרווח מרבי ליושבים בפנים. וונגה תוצג עם מנועי בנזין בנפח 1.6 ו־1.4 ליטרים, שמפיקים בהתאמה 115 ו־75 כוחות סוס. הבכירה מבין הגרסאות תגיע לישראל בשנה הבאה.

קיה וונגה קיה וונגה קיה וונגה

יונדאי טוסון - גוף של ג'יפ, מנוע של אוטו

מחיר תחרותי הפך את טוסון הנוכחי לרכב השטח הרך הנמכר ביותר בישראל, ולאמצעי להגשמת חלומות עבור הישראלי הממוצע. אבל בחו"ל טוסון כבר נחשב זקן, וכעת מציגה יונדאי את היורש, IX35 (שייקרא בישראל טוסון IX, כשיושק באמצע 2010). הנתון הבולט במפרט של IX35 הוא שהיצע המנועים אינו כולל את מנוע שש הבוכנות הגדול, שמוצע בטוסון הנוכחי: ביונדאי מציגים מנועי בנזין ודיזל בנפח 2.0 ליטרים בלבד. גם המידות השתנו: IX35 ארוך יותר בעשרה סנטימטרים, אך נמוך בשבעה. לפי שעה הוא מוצע בגרסת בנזין עם הנעה קדמית בלבד, אך לישראל יגיעו גרסאות בעלות הנעה כפולה.

יונדאי טוסון יונדאי טוסון יונדאי טוסון

פיז'ו RC-Z - אוטו לנהגים בלבד

עד שנות התשעים היתה פיז'ו מנושאות הדגל של "הנאה מנהיגה", אבל מאז השתלטו על החברה רואי חשבון שהעדיפו פונקציונליות על פני הנאה. כעת מנסה פיז'ו להשיב עטרה ליושנה, והסנונית הראשונה במהפך זה היא RC-Z - מכונית קופה בסגנון אאודי TT המיועדת, לפי התיאור של פיז'ו, רק לנהגים. RC-Z, שתיוצר במפעלי מאגנה שבאוסטריה, מצוידת במנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 200 כ"ס בגרסתו הבכירה (156 בגרסה הבסיסית), או במנוע דיזל. רבים מחלקי המרכב של המכונית עשויים אלומיניום, מה שמפחית ממשקלה ותורם לזמן התאוצה: מ־0 ל־100 קמ"ש ב־7.6 שניות בלבד (בדגם הבכיר). ה־RC-Z תגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

פיז פיז'ו RC-Z פיז

סיטרואן DS3 - חוזרים ליצירתיות

מאז הקמתה נחשבה סיטרואן ליצרנית מכוניות אקסצנטריות, שדווקא בשל כך גיבשו קהל מעריצים נאמן, אבל בשנים האחרונות דומה שהייחודיות שלה התעמעמה.

סיטרואן DS3 סיטרואן DS3 סיטרואן DS3

כעת מציגה החברה את DS3, הראשונה מתוך משפחת מכוניות שיישאו את שם הדגם האגדי משנות החמישים ומבטיחות להפגין יצירתיות: כך, רוכשיה של DS3 יוכלו לבחור את צבע הפאנלים בתא הנוסעים ואת צבע התצוגה בלוח המחוונים. DS3 מבוססת על מכלוליה של סיטרואן C3 העממית, ומיועדת להתחרות במכוניות יוקרה קטנות כמו אאודי A1. היא צפויה להגיע ארצה לקראת פסח 2010.

תגיות