אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירת ג'אמפ העבירה את המשביר לצרכן להפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון השני צילום: טל כהן

מכירת ג'אמפ העבירה את המשביר לצרכן להפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון השני

זאת לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל. המשביר הפרישה 4.3 מיליון שקל בגין הקפאת ההליכים בג'אמפ. המכירות בחנויות זהות עלו ב-6.4% במחצית הראשונה של השנה

31.08.2009, 19:47 | כתב כלכליסט
המשביר לצרכן הודיעה היום (ב') על דוחות הרבעון השני של שנת 2009.

הכנסות המשביר ברבעון השני הסתכמו ב-566.8 מיליון שקל לעומת 529.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 7%. גידול בהוצאות המכירה וההנהלה הביא לירידה ברווח התפעולי שהסתכם ב-8.8 מיליון שקל לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 11%. שיעור הרווח התפעולי עמד על 1.5% מהמכירות לעומת 1.9% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2009 הסתכם ב-27.6 מיליון שקל, שיעור רווחיות תפעולית של 2.6% לעומת 2.2% ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות רבעון השני מושפעות ממועד חג הפסח שחל באמצע חודש אפריל לעומת הרבעון המקביל בו חג הפסח היה בתחילת אפריל. כמו-כן הושפעה החברה משיערוכי מדד שגרמו להפסד של מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעולות נמשכות שאינן כוללות הפרשות עבור ג'אמפ ועסקאות אחרות עמד על 2.8 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של 115%. במחצית הראשונה של השנה נרשם רווח של 14.2 מיליון שקל לעומת 5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 141%.

בשורה התחתונה רושמת החברה הפסד של 1.4 מיליון שקל לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל וזאת בשל מכירת ג'אמפ שגרמה להפסד של 4.3 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הפסד של 3.8 מיליון שקל לעומת 4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

המכירות בחנויות זהות גדלו במהלך הרבעון ב-2.9% ועמדו על 425.1 מיליון שקל. הפדיון הכולל עלה ב-6.9% והסתכם ב-465.7 מיליון שקל. המכירות בסניפים זהים במחצית הראשונה של 2009 עלו ב-6.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמדו על 833.3 מיליון שקל. הפדיון הכולל עלה ב-11% והסתכם ב-906.2 מיליון שקל.

תחום בתי הכולבו הניב במחצית הראשונה של השנה הכנסות בהיקף של 332.5 מיליון שקל לעומת 306.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 8.5%. הרווח התפעולי עמד על 21.9 מיליון שקל לעומת 19.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מגזר הקוסמטיקה והדראגסטורים (ניו-פארם) רשם את הקפיצה הגדולה ביותר עם גידול של 13% במכירות וזינוק של פי 2 ברווח התפעולי ל-6 מיליון שקל. פעילות התיירות דרך קווי תעופה רשמה הכנסות של 137 מיליון שקל, צניחה של 27%. ההפסד צמח מ-2 מיליון שקל ל-3.6 מיליון שקל.

הדוחות מצביעים על גידול בגירעון בהון החוזר ל-96.1 מיליון שקל לעומת 59.3 מיליון שקל בתחילת שנת 2009. ההון העצמי ירד ב-13% לעומת תחילת השנה והסתכם ב-86.4 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2009 היה שלילי ועמד על 1.8 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי בהיקף של 36.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן, אמר היום בהודעת החברה כי "קבוצת המשביר לצרכן ממשיכה להציג גידול בהכנסות במרכזי הרווח העיקריים שלנו - מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס. הגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה מחזק את מעמדנו למול הספקים ומאפשר לנו לתת לצרכן סל רחב של מוצרים במחירים תחרותיים, שמהווים גורם משיכה עיקרי ללקוחות בתקופה של האטה כלכלית. ההתייעלות ברשת ניו-פארם הביאה לשיפור במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, שרשם גידול בהכנסות והרווח התפעולי של המגזר הוכפל. הפסקת פעילות ג'אמפ במשביר, והשלמת מכירתה לרשת מתאים לי, במסגרת הקפאת ההליכים, הינה בשלביה האחרונים, כך שלאחריה - נוכל להמשיך להתמקד ולהתקדם בתחומי הפעילות הקיימים, בהם יש למשביר יתרונות יחסיים בשוק המקומי, תוך מינוף הפלטפורמה השיווקית של מועדון 365 המונה כיום מעל ל-440 אלף בתי אב".

תגיות