אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר: נבחן את השפעת המשבר על הרכבת הקלה צילום: עטא עוויסאת

האוצר: נבחן את השפעת המשבר על הרכבת הקלה

התחלת העבודות בפרויקט הרכבת הקלה נדחתה כמה פעמיים, והחשש עתה הוא שמצבה הפיננסי של אפריקה ישראל, אחת מהחברות המאוגדות תחת זכיינית הרכבת הקלה בת"א, יקשה לגייס את ההון הדרוש להשלמת הפרויקט

01.09.2009, 10:29 | ליאור גוטמן

גורמים באוצר עוקבים אחרי מצבה של אפריקה ישראלכבר מתחילת השבוע. הסיבה: אפריקה ישראל היא אחת משש החברות שמאוגדות תחת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בת"א, וברשותה כ־20% מאחזקות הקבוצה - כך נודע ל"כלכליסט".

תחילת העבודות בפרויקט הרכבת הקלה נדחתה כמה פעמים, ונציגי האוצר, הבנקים ו־MTS לא הצליחו להגיע לסגירה פיננסית של הפרויקט - תנאי לתחילת העבודות. החשש הוא שמצבה הפיננסי של אפריקה ישראל יקשה עליה לגייס את ההון הדרוש להשלמת הפרויקט.

משרד האוצר מסר כי הודעתה של אפריקה ישראל אינה צפויה להשפיע על פרויקטים בשלב ההפעלה. "לגבי הרכבת הקלה בתל אביב, הממשלה ושאר השותפים בזכיין יצטרכו לבחון את השפעת מצבה של החברה על הפרויקט".

מ־MTS נמסר בתגובה: "הקבוצה ממשיכה בהכנות להשלמת סגירה פיננסית ולתחילת עבודות ההקמה של הרכבת הקלה בתל אביב". מאפריקה ישראל לא הושגה תגובה.

בתוך כך, אתמול אישרה השופטת ורדה אלשיך הסדר נושים לחברת התשתיות יעקב כפרי, שהועסקה על ידי נתיבי היובל - חברה־בת של דניה סיבוס שבבעלות לב לבייב - כקבלנית משנה בכביש 431. החברה הגישה בקשה לצו הקפאת הליכים והסדר מול נושיה בגין חובות מצטברים של כ־50 מיליון שקל.

לטענת כפרי, החברה לא קיבלה תשלום עבור עבודה שביצעה עבור דניה סיבוס בפרויקט כביש 431 בסכום של כ־10 מיליון שקל. נאמנת החברה עו"ד רנה שבולת מסרה ל"כלכליסט" כי היא מתכוונת לפנות בעוד כחודש בבקשה להשבת החוב.

מדניה סיבוס נמסר: "הטענה של כפרי מגוחכת. בדיקה שנערכה התגלה שיעקב כפרי חייב לדניה סיבוס כ־1.2 מיליון שקל, ובגין חוב זה סירבה דניה סיבוס לשחרר לכפרי ערבויות שונות".

תגיות