אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשבר בתעשיית הרכב הוריד את הכנסות אינספייר ב-32% צילום: מיכאל קרמר

המשבר בתעשיית הרכב הוריד את הכנסות אינספייר ב-32%

אינספייר שבשליטת אבי ורטהיים מסכמת את הרבעון השני עם הפסד של 6.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.1 מיליון שקל ברבעון המקביל

02.09.2009, 10:23 | רחלי בינדמן

חברת האחזקות אינספייר שבשליטת אבי ורטהיים מסכמת את הרבעון השני עם הפסד של 6.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההפסד שנרשם מפעילות נמשכת עמד על 7.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. אינספייר פועלת באמצעות חברות־בנות בתחומי תעשיית הרכב, המיגון ודיגום כלי רכב צבאיים. תחום הרכב והמיגון הם שתרמו להפסד, לעומת רווח מתחום הדיגום המרוכז על ידי החברה־הנכדה ברטק.

תעשיית הרכב שמרוכזת בחברה־הבת תדירגן הסבה הפסד של 915 אלף שקל, לעומת הפסד של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות מתחום הרכב ירדו בשיעור של 32%, בשל ירידה בהיקף מכירות מוצרים ומהצמדת מחיריהם לירידה במחירי חומרי הגלם. רואי החשבון של אינספייר הסבו את תשומת לב המשקיעים לצעדי ההתייעלות שנוקטת תדירגן כדי להתמודד עם המשבר בתעשיית הרכב ולצמצם את הגירעון בהון החוזר שלה - 46 מיליון שקל. מהדו"ח עולה כי מיוני חלה עלייה בהיקף ההזמנות והרכישות של ג'נרל מוטורס, לקוחה מהותית של תדירגן, שנקלעה לקשיים, וכתוצאה מכך תדירגן מאיצה את תוכניות הרכש וההשקעות שהוקפאו ברבעון האחרון של 2008.

דירקטוריון רבינטקס קבע כי לא מתקיימים סימני אזהרה המחייבים פרסום תזרים מזומנים חזוי, למרות אי־עמידה בתשלומי האג"ח, וזאת לנוכח הגעה להסדר פריסת תשלומים עם המחזיקים. עם זאת החברה פרסמה תזרים מזומנים חזוי סולו, שממנו עולה כי יתרת המזומנים של החברה־האם בקופה נכון לסוף יוני עמדה על 24 מיליון שקל. בסוף יוני 2011 צריכים להישאר בקופה 1.3 מיליון שקל, לאחר פירעון אשראי בנקאי, פירעון אג"ח ורכישת אג"ח עצמית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות