אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - יולי-אוגוסט: עלייה של 39% בתלונות צרכנים על שירותי תיירות חוץ צילום: צביקה טישלר

בלעדי - יולי-אוגוסט: עלייה של 39% בתלונות צרכנים על שירותי תיירות חוץ

כך עולה מנתוני המועצה הישראלית לצרכנות. 76% מסך התלונות בקיץ היו בנושא עסקאות שבוצעו באינטרנט או בטלפון

02.09.2009, 12:07 | יסמין גיל

145 תלונות בנושא תיירות חוץ התקבלו במועצה הישראלית לצרכנות במהלך יולי-אוגוסט, כך עולה מבדיקת "כלכליסט". מדובר ב-45% מסך כל התלונות שהתקבלו מתחילת 2009 בתחום זה, ובעלייה של 39% בהשוואה למספר התלונות על שירותי תיירות חוץ, שהתקבלו במועצה לצרכנות בחודשיים המקבילים אשתקד.

מהנתונים עולה עוד, כי 76% מסך התלונות שהתקבלו ביולי-אוגוסט, עונת שיא הנסיעות, היו בנושא עסקאות שבוצעו במכר מרחוק, קרי, באינטרנט או באמצעות מוקד טלפוני. עו"ד יעל כהן-שאואט, יועצת משפטית במועצה לצרכנות, אומרת כי העלייה בכמות התלונות נובעת מעלייה במספר הנוסעים בחודשים אלו, וכן ממודעות הולכת וגוברת של הצרכנים לגבי זכויותיהם.

מתוך כל התלונות שהתקבלו בחודשיים האחרונים, 43% היו על איכות השירות של סוכנות הנסיעות: סוכנות שלא עונה לפניות הצרכן, לא מעדכנת על הקדמת מועד הטיסה או ביטולה וכדומה. 30% מהתלונות מתייחסות לביטול עסקאות, למשל סוכנויות שלא מבטלות עסקאות שנעשו באינטרנט, או כאלו שגובות דמי ביטול גבוהים מהאמור בחוק או בחוזה. 20% מהתלונות מתייחסות להטעיית צרכנים, למשל: הטעייה על רמת בית המלון והשירותים שהוא מציע, הטעייה על היקף הטיול המאורגן ופרסום מטעה על טיסה שאינה קיימת.

תגיות