אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפן: הווקמן של סוני עקף את האייפוד צילום: בלומברג

יפן: הווקמן של סוני עקף את האייפוד

לראשונה מזה ארבע שנים עקפו מכירות הווקמן של סוני היפנית את האייפוד של אפל האמריקאית ביפן

03.09.2009, 16:36 | סוכנויות הידיעות

 נגן המוסיקה הנייד ווקמן מתוצרת סוני עקף לראשונה מזה ארבע שנים את היקף המכירות של מתחרהו הבולט, האייפוד של אפל, ביפן. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג על מסקנותיו של מכון מחקר בלתי-תלוי ביפן.

לפי המחקר, ברבעון הראשון של 2009 עלה אחוז המכירות של הווקמן במדינה ל-43% מכלל נגני המוזיקה ועקף בכך את מכירות האייפודים, אשר עמדו ב-30 ביולי על 42.1%. הפרש זעום, אך עדיין מדובר בתקדים של ארבע שנים, במדינה המוצפת מכשירים אלקטרוניים. עוד גילה המחקר כי מכירות האייפון נגסו באופן בולט במכירות האייפוד, אם כי המחקר עצמו לא הכליל את האייפון בהשוואה מול ווקמן. שוק הנגנים הדיגיטליים התכווץ בחודש אוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד ב-13.5%, אם כי לא ברור מהמחקר אם הסיבה לירידה היא המעבר לשימוש בטלפונים ניידים כנגנים, או כתוצאה מהמשבר הכלכלי.

סוני היפנית מוכרת כחלוצת תעשיית המוסיקה, בעת שהשיקה בשנות השבעים את הטייפ הנייד שלה והאוזניות המצורפות אליו – הווקמן הראשון. ביולי האחרון עדכנה כלפי מעלה את תחזיות המכירה שלה לסוף השנה. קאזוהארו מיורה, אנליסט בכיר במכון מחקר יפני, אמר כי "סוני הצליחה להעלות את נפח המכירות על ידי התמקדותה במוצרים זולים יותר מצד אחד ומוצרים באיכות-עילית המיועדים לאנשים המעוניינים להגדיל את המגוון שמכיל המכשיר שלהם".

תגיות