אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסם מכרז המטרונית בחיפה צילום: אייל פישר

פורסם מכרז המטרונית בחיפה

הזכיין שיבחר ידרוש להפעיל את השירות באמצעות כ-100 מטרוניות במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנה. בין הקבוצות המתמודדות - חברת דן, אגד, מטרופולין וקבוצה נוספת שכולל את קונקס ונתיב אקספרס

06.09.2009, 14:36 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה פרסם היום (א') את המכרז העיקרי לבחירת הזוכה להפעלת קווי ה"מטרונית" בחיפה. מדובר בהמשך למכרז המיון מוקדם (P.Q) שפורסם באוגוסט 2008 על ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית שעסקה בנושא. הקבוצות שמתמודדות על המכרז הן חברת דן; קבוצה הכוללת את אגד תעבורה, חברת תשתית ואגד אחזקות; קבוצה שכוללת את חברות "מטרופולין", "מאיר" ו"הורן את ליבוביץ" וקבוצה נוספת שכוללת את חברות "קונקס" ו"נתיב אקספרס".

המכרז כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות "מטרוניות" - אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת באורך של 18 מטר כל אחד. הזכיין שיבחר במכרז ידרוש להפעיל את השירות באמצעות כ-100 מטרוניות במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנה. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל.

מערכת המטרונית כוללת שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

בקווי התחבורה יפעלו שני סוגי מטרוניות: אחת שמצוידת בקרונות דיזל והשנייה בקרונות היברידיות (הנעת דיזל והנעה חשמלית). במשרד התחבורה מציינים שהמטרוניות ההיברידיות יופעלו במסגרת ניסוי ואם יעמדו בדרישות יורחב השימוש בהן בכל הקווים ובמטרופולינים אחרים בארץ.

שר התחבורה מסר כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת BRT ((BUS Rapid Transit, שתהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. השר כץ ציין כי בחירת ההצעה הזוכה תתפרסם בתוך מספר חודשים, כאשר הפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.

תגיות