אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של כ-6% במסירות כלי רכב דו גלגלי

ירידה של כ-6% במסירות כלי רכב דו גלגלי

מתחילת השנה נמסרו בישראל 12,942 אופנועים וקטנועים, לעומת 13,711 כלי רכב דו גלגלי שנמסרו בין ינואר לאוגוסט 2008. מותג הרכב הדו גלגלי המבוקש ביותר מתחילת השנה הוא סאן-יאנג

07.09.2009, 14:46 | ליאור גוטמן

ביקוש נמוך לדו גלגלי: מתחילת השנה נמסרו בישראל 12,942 אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 13,711 כלי רכב דו גלגלי שנמסרו בין ינואר לאוגוסט 2008, ירידה של 5.61%. כך נודע ל"כלכליסט". יצוין שהיקף המסירות בענף עלול לקטון בתקופה הקרובה בשיעור חד יותר, זאת על רקע הודעת האוצר בדבר ייקור תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי בשיעור ממוצע של כ12% החל מנובמבר הקרוב.

מפילוח נתוני המסירות עולה שהקטגוריה הפופולארית בישראל היא בנפח 51 עד 125 סמ"ק, ממנה נמסרו מתחילת השנה 7,187 כלי רכב, ירידה של כ-3% ביחס ל-2008. בקטגוריית הנפח שבין 126 ל-250 סמ"ק נמסרו מתחילת השנה 3,623 קטנועים ואופנועים, ירידה של כ-12% ביחס להיקף הפעילות שנרשם בין ינואר לאוגוסט 2008. קטגוריית הנפח הבסיסית (עד 50 סמ"ק) כמעט ונכחדה, זאת בעקבות השוואת מדרגות הרישוי לזו שנהוגה באירופה: מתחילת השנה נמסרו 197 כלים, צניחה של כ-64% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הביקוש לקטנועים חשמליים נעלם אף הוא, ומתחילת השנה נמסרו 43 כלי רכב, ירידה של כ-34% ביחס להיקף הפעילות שנרשם בשמונת החודשים הראשונים של 2008

לעומתם, בקטגוריות הבכירות יותר נרשמה עלייה בביקוש: מתחילת השנה נמסרו 1,192 כלי רכב שנפחם נע בין 251 ל-500 סמ"ק (עלייה של כ20%). בנוסף נמסרו 382 כלי רכב שנפחם נע בין 501 ל-750 סמ"ק (עלייה של כ21%). קטגוריית הנפח הבכירה, מעל 750 סמ"ק, חווה אף היא פריחה יחסית עם 318 מסירות מתחילת השנה (עלייה של כ12%).

מותג הרכב הדו גלגלי המבוקש ביותר מתחילת השנה הוא סאן-יאנג, ממנו נמסרו מתחילת השנה 5,292 קטנועים, ירידה של ככ2.5% ביחס להיקף המסירות שנרשם למותג בין ינואר לאוגוסט 2008.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הורגים את השוק
הורגים את השוק הזה ומחר יהיו עוד עשרות אלפי מכוניות במקום קטנועים ואז נראה כמה זה יעלה למשלם המיסים בתשתיות ועומסי תנועה..... מחירי הביטוח לדו גלגלי לא הגיוניים.....ואל תשכנעו אותי עם התביעות של הדו גלגלי,המחירים של הביטוח צריכים להיות בהתאם לעבר של הרוכב,וכך נתרום לנהגים יותר זהירים בכבישים, פחות רוכבים מסוכנים ויותר דו גלגלי בכביש=פחות עומסי תנועה והוצאות בתשתיות
אלי , הרצליה  |  09.09.09
3.
הנתונים מציגים את המיתון בו אנו נמצאים ואת מדיניות החלם של האוצר מול הדו גלגלי
להלן מקור הירידה: 1. האוצר ומשרד התחבורה עושים יד אחת להקטנת הקף הכלים בארץ. 2. המיתון בו אנו נמצאים שיחריף עוד עד סוף השנה. 3. ידין ענתבי המפקח על הביטוח השחיתות של חברות הביטוחוגורם נזק אדיר לענף הדו גלגלי בארץ. 4. שם ראיה ארוכת טווח לצורך איכות הסביבה צימצום הזיהום עלידי נסיעה בדו גלגלי ועידוד הנהגים הרוצים רק להגיע לעבודה והביתה באמצעות כלים אלו. 5. החורף הקרב ובא עלינו לטובה מקטין כל שנה את מספר המסירות.
יצחק , פתח תקווה  |  08.09.09