אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרפורמה בנמלים תייקר הפלדה צילום: אוראל כהן

הרפורמה בנמלים תייקר הפלדה

ל"כלכליסט" נודע כי הוצאות הייצור עלולות לקפוץ במיליוני שקלים בעקבות הרפורמה הצפויה

08.09.2009, 07:01 | ליאור גוטמן

האם הרפורמה בנמלים תתגלגל לפתחן של חברות התשתיות? ל"כלכליסט" נודע כי הנהגת הרפורמה עלולה לייקר במאות אחוזים את תעריפי פריקת חומרי הגלם בתחום הפלדה, מהלך שיגרור אחריו עלייה של מיליוני שקלים בהוצאות הייצור של חברות בתחום הבנייה, התשתיות ותחבורה.

הדברים התגלו בפגישת צוות ההיגוי שבוחן את השפעת שינוי תעריפי הנמלים לקראת הרפורמה, שבו חברים רשות הספנות, איגוד לשכות המסחר, משרד התחבורה ומשרד האוצר. גורם בכיר באיגוד לשכות המסחר הסביר שעד היום חושבו רוב הוצאות יבוא הפלדה כשיעור קבוע משווי המטען. אבל הרפורמה החדשה מפרידה בין מרכיבי הפריקה השונים, מהלך שיוביל בסופו של דבר להתייקרות של עלויות התפעול במאות אחוזים.

 

מניתוח הנתונים עולה שהוצאות התפעול של פריקת אונייה באורך 81 מטר עם פלדה יתייקרו מ־680 ל־4,305 דולר. פריקת אונייה באורך 133 מטר תעלה 7,420 דולר במקום 1,902 דולר.

 

ממשרד האוצר נמסר: "אנו נבחן ונבדוק את הנושא".

תגיות