אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקונגרס האמריקאי יוצא להגנת פרטיות הגולשים צילום: בלומברג

הקונגרס האמריקאי יוצא להגנת פרטיות הגולשים

ועדת התקשורת והטכנולוגיה של הקונגרס מכינה חוק פרטיות חדש, שידרוש מאתרים האוספים מידע שיווקי על המשתמשים להגביל משמעותית את האיסוף, ויגן על מידע רגיש

08.09.2009, 15:01 | יוסי גורביץ
הצעת חוק חדשה שתעלה לדיון בקרוב בקונגרס האמריקאי אמורה להדק משמעותית את ההגנה על פרטיות הגולשים ברשת, בכך שתצמצם את יכולת איסוף המידע של אתרים על גולשיהם. את ההצעה הגיש חבר הקונגרס האמריקאי ריק בושר, העומד בראש תת-ועדת האנרגיה והמסחר של ועדת התקשורת, הטכנולוגיה והרשת, כך על פי דיווח הבוסטון גלוב.

על פי ההצעה, אתרים האוספים מידע על המשתמש לצורכי פרסום – או משתמשים בחברה חיצונית לשם כך – ייאלצו לפרסם בהבלטה את סוג המידע שהם אוספים על המשתמשים, כמה זמן הם מחזיקים בו ואם הם חולקים אותו עם צד שלישי. כמו כן, הם יחויבו לאפשר למשתמשים לבחור שלא ייאסף עליהם מידע, אם כי ברירת המחדל תהיה שהמידע ייאסף (opt out).

אתרים שאוספים מידע על משתמשים וחולקים אותו עם רשתות פרסום ברחבי האינטרנט, ייאלצו לקבל את רשות הגולשים בטרם יאספו עליהם מידע (opt in). לכך עשויה להיות השלכה משמעותית על פעולותיה של גוגל, למשל. עם זאת, לאתרים הללו תהיה אפשרות לפעול בשיטת opt out, אם יעמדו בכמה תנאים – למשל, אם יאפשרו למשתמשים לערוך או למחוק את פרופיל המידע שנאסף עליהם.

אתרים האוספים מידע רגיש על משתמשים – כמו מידע רפואי או על נטייתם המינית – יחויבו להיות אתרי opt in, כמו גם אתרים החולקים את המידע על המשתמשים עם אתרי צד שלישי מסחריים שאינם מסונפים לאתר שאסף את המידע.

לאחרונה התעוררה שערורייה בתחום פרטיות הגולשים, כאשר התברר שחברת אבטחת המידע EchoMatrix, שהיתה אמורה להגן על ילדים ולמנוע מהם מלהגיע לאתרים לא ראויים, אספה את מידע הגלישה שלהם וחלקה אותו עם חברות מסחריות. מנכ"ל החברה טען להגנתו כי הם לא שמרו פרטים מזהים על הילדים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות