אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כביש 6 משתדרג ומדרים צילום: גדי קבלו

כביש 6 משתדרג ומדרים

המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה שלושה מקטעים בחלקו הדרומי של כביש חוצה ישראל: להבים-שוקת, שוקת-נבטים ונבטים-צומת הנגב

08.09.2009, 17:26 | ליאור גוטמן

המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה היום (ג') שלושה מקטעים בחלקו הדרומי של כביש חוצה ישראל. הקטעים שאושרו הם להבים-שוקת באורך של כ-17 ק"מ, שוקת-נבטים באורך של 11 ק"מ ונבטים-צומת הנגב באורך של 19 ק"מ.

מקטעים אלה - המכונים גם קטע 21 - מהווים את המשכו של כביש חוצה ישראל דרומה. כיום מסתיים הכביש במחלף מאחז.

קטע להבים שוקת הינו הראשון ליישום כמקטע של כביש 6, ובא לתת מענה חלופי לכביש 31, וגם להוות חלק משדרוג הכביש לכיוון ערד וים המלח. מקטע שוקת-נבטים מפגיש את חוצה ישראל עם כביש מס' 25 (באר שבע-דימונה). בחברת חוצה ישראל מציינים שיישומו יתרום לשיפור וקיצור הנסיעה לדימונה, לאזור הערבה ולאילת.

המקטע נבטים-צומת הנגב, שסמוך לקריית ההדרכה הצה"לית (עיר הבהדי"ם) המוקמת בימים אלה, ישרת את תושבי הנגב המרכזי, מצפה רמון והערבה.

השלב הבא בתכנית הוא תחילת תכנון מתווה הכביש ובחירת חברות שיבנו אותו בפועל.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, מעריך כי החברה תוכל להתחיל בעבודות הסלילה במחצית השנייה של 2010. לדבריו, הוכח שכל תוספת לכביש חוצה ישראל משדרגת את תחום התחבורה הבינעירונית. כך לדוגמה, בקטע האחרון שנפתח בצפון הארץ לפני פחות מחודשיים מתבצעות מדי יום כ-32 אלף נסיעות ביום.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", גורמים בכירים שאחראים בין השאר על תכנון תשתית מערכת הכבישים, מעריכים שקיומו של המקטע הדרומי אינו נחוץ כיוון שתנועת הנוסעים הצפויה בו לא מצדיקה את ההשקעה הכספית בהקמתו. המתווה האלטרנטיבי הוא עיבוי כביש 40 וכביש 31.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למספר 1 כביש באר שבע קריית גת ממש לא אזור רפאים!!
אם אתה קורה לכביש שבין המטרופולין הרביעי של מדינת ישראל הלא היא באר שבע המונה 206,000 תושבים לבין קריית גת המונה 54,000 תושבים, כשבמזרח ובמערב לכביש גרים עשרות אלפי תושבים אז אין לי יותר מילים, הכביש הזה ממש לא כביש רפאים בכל בוקר וערב הכביש הזה הופך לפקק אחד גדול ולכן כביש 6 ומחלוף שלושת הצמתים בכביש הזה נחוצים כמו אוויר לנשימה, בעיקר בגלל שמקימים 3 ישובים חדשים באזור זה, והערים הסמוכות עוברות תנופת פיתוח אדירה ובראשן בירת הנגב שנבנים בתחומה כרגע 14 מגדלים בני 21-33 קומות + 550 יחידות דיור בבנייה רוויה ובתי קרקע + הקמת שכונה חדשה בצפון העיר בעלת 1800 יחידות דיור. העיר השנייה שעוברת תנופת פיתוח אדירה היא מיתר שמתכוונת להכפיל את גודלה תוך 8 שנים ל-14,000 תושבים.
באר שבע בירת הנגב  |  05.08.11
7.
את קטע נבטים צומת הנגב תהיה בעיה לסלול.
הכביש אמור לעבור בשטח תעש רמת-בקע שזה שטח גדול שאמור לקלוט את מפעלי התעשיה הצבאית ברמת השרון וכאן תתחיל הבעיה.בעיה דומה יש בשטח שעליו היה ממוקם מפעל תעש ביבנה שעליו אמור לעבור כביש גישה מכביש 4 לנמל אשדוד והשטח עומד ריק כבר כ 20 שנה בגלל ויכוח מי יפנה שטח עם נפלי פגזים משני פיצוצים שהיו במפעל כשעדיין פעל כשבאחד מהם נהרג מנהל המפעל.
דב בינדר , יהוד  |  20.09.10
6.
ברכה ותודה
כמי שגר בדרום הרחוק אוכל לומר ליוצאים נגד הכביש או חשיבותו דבר אחד בלבד: תפתחו את מפת ארץ ישראל רדו דרומה ותחפשו יישובים על המפה.ובכן מקו באר שבע דרומה לכיוון אילת ישנו תא שטח עצום מימדים עשרות אלפי קילומטרים רבועים של שממה.(לא בדיוק שממה ,שטחי אימונים ומטווחים של צה'ל וכמה יישובים קטנים וקיבוצים).רק כדי לסבר את אזניכם -מועצה איזורית רמת הנגב שאליה יגיע הכביש היא הגדולה בשטחה בארץ .22% משטח המדינה נכלל ברמת נגב.וכמה תושבים חיים שם ? כששת אלפים בלבד.במבט קדימה ,יום אחד יהיה צורך לאכלס גם את הנגב הרחוק ולכן חשוב שיתחילו להקים תשתיות כבר עכשיו.מרכז הארץ מצחין ודחוס,הצפון מדדה אחריו ואילו בדרום הארץ, עדיין מרחבים עצומים ,ארץ בתולה ,נופים מדהימים ואוויר צלול.למי שלא קורא לזה יתרון ,יבוא היום והאמת תטפח על פניו.
אבי , דרום  |  09.09.09
5.
ל-2: תכנון לטווח ארוך ......
א. מדינתנו ידועה כמצטיינת בתכנוני תשתיות לטווח ארוך . . . ב. בהנתן "מצב נתון", מה דחוף יותר: לפתור בעיה שכבר קיימת כיום או להשתמש בתקציב לפתור בעיה עתידית (ואולי תאורטית) של עוד 5 שנים ? ג. הפתרון המקובל בעולם המערבי המתוכנן, התשתיתי והנאור לבעיות תחבורה כגון מתחמי צה"ל העתידיים בנגב - רק רכבת ( ואני מוסיף - אך ורק רכבת: בטיחות, יעילות, כלכליות, מניעת זיהום אוויר וחינוך הדור הצעיר לשימוש מושכל בתחבורה ציבורית)
PF480  |  09.09.09
4.
אגואיסטים
במדינה שלנו כל אחד חושב בצורה אגואיסטית ורק על עצמו. הוכח כבר שבכל מקום ואיזור שהכביש מגיע אליו כל האיזור מתפתח, כדוגמת: יוקנעם, פרדס חנה שמחירי הדירות שכונות הוילות צצות בהן כמו פטריות. לכל מקום שהכביש יגיע אליו, המשמעות היא עוד זוגות צעירים שעוזבים את המרכז ועובדים לגור בפריפריה תמורת מחירים סבירים ולא מטורפים כמו במרכז.
איציק , מרכז  |  09.09.09
לכל התגובות