אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסד טוויטר: האתר יתחיל להרוויח עוד השנה צילום: ג'וי איטו

מייסד טוויטר: האתר יתחיל להרוויח עוד השנה

אתר המיקרו-בלוגינג יספק לחברות שרוצות לתקשר עם לקוחותיהן חשבונות עסקיים ושירותי ניטור למותגים - תמורת תשלום. מומחים: זה הימור שעלול לפגוע בחברה

09.09.2009, 16:04 | אבנר קשתן
ביז סטון, ממייסדי שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, הודיע אתמול (ג') כי החברה תתחיל להציג רווחים ברבעון האחרון של 2009, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. הרווחים צפויים להגיע ממכירת שירותים עסקיים לחברות המעוניינות להשתמש בשירות.
ביז סטון מייסד טוויטר. סיכון מחושב?, צילום:  ג ביז סטון מייסד טוויטר. סיכון מחושב? | צילום: ג'וי איטו ביז סטון מייסד טוויטר. סיכון מחושב?, צילום:  ג

לפני כחודש וחצי הודיעה החברה כי היא משיקה אתר בשם Twitter 101 אשר ילמד עסקים להשתמש בטוויטר באופן יעיל ואפקטיבי, וכי היא מתכננן לגבות תשלום על חשבונות מסחריים. במסיבת עיתונאים שערכה החברה אתמול, הודיע סטון כי הם מתכוונים להשיק את השירותים בקרוב, והם מצפים לראות רווחים מהשירות כבר ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.

השירותים יכללו חשבונות מאושרים אשר יסמנו למשתמשים באופן ברור כי מדובר בחברה מסחרים ולא במתחזים. בנוסף, החברה תספק לעסקים "מרכז בקרה" שבו ניתן יהיה לעקוב אחר אזכורים של מותגים ומוצרים ולנהל את התקשורת עם הלקוחות. סטון ציין כי הזמינות של השירותים תהיה מוגבלת בשלב הראשון, והוא לא ציין כמה יעלה השירות ומה הרווחים הצפויים לחברה ממנו.

ההכרזה צפויה להרגיע משתמשים ואנליסטים רבים, שדאגו כי מעבר למודל מבוסס פרסומות או גביית כסף ממשתמשים יעצרו את קצב הגידול והפופולריות של השירות, שעל פי חברת המחקר compete זינק למעל 23 מיליון משתמשים בחודשים האחרונים, ועל פי חברת קומסקור הגיעה למקום ה-42 בפופולריות בקרב אתרים בארה"ב.

עם זאת, בבלוג הטכנולוגיה טקראנץ' הובע החשש כי המעבר למודל העסקי החדש יפגע בחברה. כל עוד הם התקיימו על כספי השקעות ללא מודל עסקי, הפוטנציאל הגלום ב-23 מיליון המשתמשים היה יכול לאפשר להם להיקנות על ידי אחת מענקיות השוק ברווח נאה. עכשיו שהם מנסים לממש את הפוטנציאל לרווח, הם יכולים לגלות שהרווחים שלהם נמוכים בהרבה מהציפיות, ולהישאר גם ללא מקור רווח וגם לראות את הערכת השווי של החברה צונחת בהתאם. אך מצד שני, מדגישים בטקראנץ', גוגל הייתה באותו מצב בשנותיה הראשונות כשקיבלה הצעה להירכש על ידי יאהו - ובחרה להמר על הצלחתה בשוק.

תגיות