אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה של 11% בהוצאות הפרסום בעולם הערבי צילום: בלומברג

עלייה של 11% בהוצאות הפרסום בעולם הערבי

במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו כלל ההוצאות ב-4.14 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. איחוד האמירויות מובילה עם הוצאות כוללות של כ-600 מיליון דולר

13.09.2009, 23:23 | דורון פסקין

נתונים עדכניים שפורסמו בסוף השבוע מצביעים על עלייה של כ-11% בהוצאות הפרסום של מדינות ערב במהלך חמשת החודשים הראשונים של שנת 2009.

לפי הנתונים, כלל ההוצאות הסתכמו ב-4.14 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2008. עלייה זו מתרחשת למרות המשבר הכלכלי. המגזר שאחראי יותר מכל לזינוק בהוצאות הפרסום הוא ערוצי הלוויין ואמצעי התקשורת הפאן ערביים. לפי הנתונים, במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה הוצאות הפרסום במגזר זה הסתכמו בכ-1.75 מיליארד דולר, עלייה של 37% לעומת 1.28 מיליארד דולר במהלך התקופה המקבילה בשנת 2008.

איחוד האמירויות ממשיכה להוביל את תעשיית הפרסום בעולם הערבי עם הוצאות כוללות של כ-600 מיליון דולר בתקופה הנדונה. סעודיה צועדת במקום השני עם הוצאות פרסום בשווי של 433 מיליון דולר ולאחר מכן מצרים עם 413 מיליון דולר.

מבחינת התפלגות הוצאות הפרסום במדינות המפרץ – מדינת האמירויות שולטת בכ-35% ואילו ערב הסעודית בכ-26%. כווית מחזיקה ב-21% מהוצאות הפרסום של מדינות המפרץ, קטאר כ-10%, עומאן 6% ובחריין כ-2%.

מקורות בשוק הפרסום במפרץ צופים עלייה ניכרת בהוצאות במהלך החודשים הקרובים. הם מייחסים זאת לכך שחודש הרמדאן נופל השנה כמעט במקביל למועד חזרתם של התלמידים למוסדות החינוך. כמו כן, פתיחת המטרו של דובאי בשבוע שעבר צפויה לתת דחיפה נוספת לשוק הפרסום באמירויות ביחד עם ניצני ההתאוששות הכלכלית.

הכותב הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

תגיות