אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: נוסעת עם הזרם

טויוטה פריוס החדשה חסכונית יותר בדלק, פחות מזהמת ונוחה יותר לנהיגה מקודמתה, בעיקר כשהכביש חלק

13.09.2009, 21:39 | תומר הדר
קחו כל אמריקאי, תשאלו אותו מהי המכונית הירוקה ביותר. סביר שהתשובה תהיה טויוטה פריוס. נכון שיש עוד חברות שמייצרות מכוניות היברידיות, אבל פריוס העתידנית הצליחה למצב את עצמה כנושאת הדגל הירוק. כעת מגיע לישראל הדור החדש של פריוס, שחמוש במנוע בנזין גדול יותר, במערכת הנעה יעילה יותר ובכאלף פטנטים שטויוטה רשמה בעת פיתוחה.

על טהרת ביו פלסטיק

ממבט ראשון קשה לומר שפריוס החדשה שונה מהותית מהישנה. אמנם הדגם החדש והישן אינם חולקים חלקים משותפים, אבל עם נוסחה עיצובית מוצלחת אין טעם להתעסק. דווקא בתא הנוסעים ניכר שינוי. למשל בדגם הקודם הותקן מסך גדול שנועד להמחיש את פעולת המערכת ההיברידית, שהסיח את דעת הנהג. המסך ההוא הוחלף במסך יעיל בהרבה וגם בתצוגת מהירות שמוקרנת מול עיני הנהג . בטויוטה מסבירים שהפלסטיקים בתא הנוסעים מיוצרים מביו פלסטיק, שמיוצר באמצעות הפרשות צמחים. איכות הגימור הכללית גבוהה, אך הצמחים יכלו להפריש פלסטיק נעים יותר. לנוסעים שיושבים מלפנים יש שפע של מקום והמרווח בספסל האחורי השתפר באופן ניכר.

פולטת פחות מזהמים

פריוס החדשה מסוגלת לנוע בכוח חשמל בלבד. אפשר לשלוט במידת התגבור החשמלי באמצעות שלושה מצבי נסיעה. במצב ה"ספורט" מורגש שינוי מסוים בביצועים, אך עדיף להישאר במצב "חיסכון", גם מכיוון שמנוע הבנזין יוצר שאון במאמץ. מנועה החשמלי של פריוס משודך למנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים. לדגם הקודם היה מנוע בנזין בנפח של

1.5 ליטרים. למרות זאת, שיעור פליטת המזהמים ירד מ־104 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ בדגם הקודם ל־89 גרם, בזכות גמישות גבוהה יותר של מנוע הבנזין וייעול מערכת ההנעה החשמלית.

בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, פריוס החדשה עולה על הקודמת, אך עדיין צריכה ללמוד כיצד לשכך מהמורות באופן רהוט יותר.

פריוס החדשה עולה 152 אלף שקל - קרוב למחירה של מאזדה 6. אך מבחינת הרוכשים הפוטנציאליים, זו עסקה מצוינת. בשורה התחתונה, פריוס מציעה חיסכון בדלק שמעט משפחתיות "רגילות" יכולות להשיג, וגם שדרוג משמעותי לדגם היוצא. אפשר אפילו לומר שזו המכונית ההיברידית הטובה ביותר בישראל.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
חרטה!
תשאל בעל טיוטה היברידית: מהי צריכת הדלק?,תשובה: 20-25 ק"מ לליטר. אני בצעתי נסיעת מיבחן אמיתית לפי הרגלי הנהיגה שלי ומצאתי שהיא צורכת יותר דלק מאוקטביה דיזל למשל. אני רואה בעלי היברידיות בכביש נוסעים כמו סבתא שלי עליה השלום. אם לא תלחצו על דוושת הדלק תגיעו בממוצע לתצרוכת של 16 ק"מ לליטר ואם תסעו באופן רגיל ולא כמו דבילים(מעכבים את התנועה) תגיעו לתצרוכת של 14.5 ק"מ לליטר,יותר מאוקטביה!. נו דבילים,מה תקנו עכשיו?.
16.09.09
8.
לא הכל כצעקתה
אני נוהג ברכב גרסת 2010 והנה : 1. עד כה צריכת הדלק בנסיעה מעורבת הינה 5.9 ליטר ל100 ק"מ או 17 ק"מ לליטר... 2.המכונית אכן מזנקת וגם נוהמת בעת זו, אך במחיר צריכת דלק מוגברת ובזבזנית מאד. 3.במצב סוללה מלאה, אולי ניתן לצאת לכביש במהירות שאינה עולה על 35 קמ"ש,במישור בלבד ולמרחק הגעה משוער של 1700 מטרים. ממש לא ישים . 4.להגה המכונית מידת סיבוב פרסה פחותה ומפריעה , למשל בהשוואה לקורולה GLI 2006. לעומתם, סביבת הנהג והנוסעים מאד מתקדמת ומסבירת פנים, תאי אכסון נוחים, תאורת פנים טובה ותא מטען המשתנה בקלות יחד עם דלת חמישית אחורית העונים ביעילות, לצרכים שלמכוניות גדולות ומפוארות פשוט אין.
רון ברנהארד , רמת גן  |  15.09.09
6.
ל-וסילי
לא ברור לי אם כשאתה אומר גבוה יותר אתה מתכוון לשלילה או לחיוב - אפשר למדוד קילומטר לליטר או ליטר ל-100 קילומטר (או עוד כמה שיטות). גם המדידה עצמה שונה מאוד בין מדינות - באירופה תקבל לאותו רכב נתון הרבה יותר מחמיא והרבה פחות מציאותי מאשר בארה"ב. בכול מקרה הדגם החדש אמור מין הסתם להיות חסכוני משמעותית יותר. כמו שכתוב בכתבה "בזכות גמישות גבוהה יותר של מנוע הבנזין וייעול מערכת ההנעה החשמלית", ואם היה לי כוח לנבור באינטרנט/במפרטים בטח הייתי מוצא עוד הרבה דברים קטנים שתורמים יחד.
מטעם הצרכנים בלבד  |  14.09.09
לכל התגובות