אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - בעקבות אובדן XL: סידס מפטרת 100 עובדים

בלעדי - בעקבות אובדן XL: סידס מפטרת 100 עובדים

המעבר של XL לטמפו מצטרף למותגי מזון נוספים שכבר עזבו את סידס לאחרונה, לרבות דגני POST. בשוק טוענים: שינוי ההפצה לא יחזק את המותג

15.09.2009, 10:41 | גלי ברגר

חברת ההפצה סידס שבבעלות דני סידס מפטרת כ־100 עובדים בעקבות מעבר ההפצה של משקה האנרגיה XL לחברת טמפו, כך נודע ל"כלכליסט".

מדובר בעובדים במערך השיווק, בסדרנים ובעובדים נוספים. הפסקת הפצת XL, המיוצר בפולין, מנחיתה מכה קשה מאוד לסידס: לפי גורמים בשוק, העמלה שמקבלים מפיצים בתחום זה עומדת על כ־28%. מכירות XL בחודשים ינואר־אוגוסט השנה מוערכות ב־100 מיליון שקל, כך שעבור סידס מדובר באובדן הכנסות של מיליוני שקלים. בשוק מספרים גם שסידס התייחסה למותג ברצינות רבה, וכדי לטפל בהפצתו ויתרו על מותגים אחרים, זניחים יותר.

אובדן XL מצטרף למותגים נוספים שאיבדה סידס. כפי שנחשף ב"כלכליסט" לאחרונה, גם הזיכיון לשיווק מותגי קראפט פודס בישראל - הכולל את מותגי השוקולד טובלרון ומילקה - עבר לחברת ההפצה דיפלומט.

ל"כלכליסט" נודע עתה כי סידס נאלצה להיפרד ממותג דגני הבוקר POST, שעובר לשיווק והפצה של ליימן שליסל. עם זאת, אין ספק כי אובדן XL הוא המשמעותי ביותר, שכן סידס פעלה בשוק משקאות האנרגיה שנים ארוכות: בעבר שיווקה את המותג רד בול, עד שהחברה העולמית החליטה על הקמת נציגות מקומית.

המותג שעבר מיד ליד

משקה האנרגיה XL נמצא בבעלות איש העסקים הפולני פיטר קלאוז. מי שבנה אותו בישראל וגרם לרד בול להתחיל להידרדר בנתחי השוק הוא ענן שמשום, הבעלים של חברת בני פאוזי, שהפיץ ושיווק את XL מ־2004. בספטמבר 2008 החליט קלאוז להעביר את ההפצה לחברת סידס ואת השיווק לצוות אירופי בראשות טים ברוקס שמגיע לעתים קרובות לישראל.

XL השקיעו מיליוני שקלים בשיווק, בקמפיינים טלוויזיוניים, לרבות חסות על התוכנית "הישרדות", ומיתוג של מועדונים, מה שסייע להם לשמור על נתחי שוק גבוהים של יותר מ־50%. שמשום עבר לשווק את המותג BLU שבבעלותו, שהגיע השנה לנתח שוק של יותר מ־25%. גם טמפו, שקיבלה כעת את הזיכיון להפצת XL לעשר השנים הקרובות, פעלה בעבר בתחום משקאות האנרגיה כששיווקה את המותג Xi, שלא זכה להצלחה. עם קבלת המותג XL היא תמחק אותו.

בתוך השוק המעגלי הזה קשה שלא לתהות מה גרם לחברה הפולנית להעביר את הפצת המותג פעמיים בתוך פחות משנתיים. בשוק מספרים שטמפו חיזרה לפתחו של קלאוז, ואף רצתה לקנות את כל המותג XL, שישראל היא מוקד הפעילות העיקרי שלו. לטמפו יש יתרון על פני סידס בכך שהיא כבר פועלת בשוק המשקאות הקרים - פיצוציות, ברים ומועדונים - שוק שאחראי למחצית ממכירות משקאות האנרגיה.

טמפו גם מפיצה את בירות גולדסטאר והייניקן, ואת פפסי מקס. סידס פעלה באמצעות סיטונאים, בדומה ל־BLU. גורמים בשוק מציינים שקשה לראות את היתרון של טמפו מהמהלך: "נתח השוק שלהם בברים לא יגדל, כיוון ש־XL הוא לא מותג שיפתח להם ברים שנמצאים בבלעדיות עם קוקה קולה - המשווקת את קרלסברג, טובורג ובקרדי, ובפיצוציות טמפו פחות חזקים ממילא", אמר גורם בשוק.

מסידס סירבו להגיב לידיעה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
חברה מעולה
כל עובדי סידס עבדו בצורה יוצאת מן הכלל, גם מי שעבד ישירות עם הXL וגם מי שהיה בעורף ותמך. אל תמהרו להספיד את דני סידס כל כך מהר הבנאדם לא יוותר כל כך מהר ויתאושש הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכולם. תודה לכל הסחר מכירות ונראות עשיתם עבודה מעולה. תודה לכל המנהלים קובי, שחף, חזי, אווה על שהובלתם את הצוותים בדרך נכונה ,ישרה והצלחתם לשמור על יתרון אדיר ל XL וכמובן לכל אנשי השטח שהייתם צוות אש מנצח ולא ויתרתם. נראה מי יעשה עבודה יותר טובה
עדיין מאמין  |  15.09.09
8.
חבל
פיטר עשה טעות, לקח את המותג מסידס אחרי שהחברה ועובדיה נתנו את הנשמה למותג ונתנו 100% מעצמם ומזמנם- אין עובדים כאלה ... אף אחד לא ויתר ולא נכנע למרות המלחמה הקשה במהלך השנה עם בלו והתחרות העצומה שקיימת בשוק . היה לי העונג לעבוד עם האנשים המוכשרים שנמצאים בסידס .
עובדת סידס , מרכז  |  15.09.09
לכל התגובות