אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסדי חב' התעופה ב-2008-2009 - 27.8 מיליארד דולר צילום: בלומברג

הפסדי חב' התעופה ב-2008-2009 - 27.8 מיליארד דולר

ארגון חברות התעופה הבינלאומי: זהו הפסד גדול מזה שנרשם לאחר אסון התאומים - ב-2001-2002 עמדו הפסדי הענף על 24.3 מיליארד דולר

15.09.2009, 18:37 | יסמין גיל

הפסדי חברות התעופה ברחבי העולם ב-2009 יסתכמו ב-11 מיליארד דולר, שני מיליארד דולר יותר מאשר התחזית הפיננסית הקודמת - כך על פי נתונים שמפרסם היום (ג') ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA). התחזית הקודמת השתנתה, בין היתר בשל עליית מחירי הדלק. הכנסות תעשיית התעופה השנה צפויות לרדת ב-15% - פחות 80 מיליארד דולר - ויסתכמו ב-455 מיליארד דולר.

חודש יולי ירידה של 2.9% בתנועת הנוסעים בעולם מנכ"ל יאט"א: "נתוני התפוסה טובים, אבל זה בא על חשבון הרווחים שממשיכים לצנוח. תעשיית התעופה נמצאת עדיין בטיפול נמרץ" יסמין גיללכתבה המלאה

עוד מפרסם הארגון נתונים מעודכנים לגבי 2008, מהם עולה כי לעומת הפסד של 10.4 מיליארד דולר לחברות התעופה, כפי שדווח בעבר, רשמו החברות הפסד עמוק עוד יותר של 16.8 מיליארד דולר.

"כשמשלבים את ההפסדים של 2008 ו-2009 הם מגיעים ל-27.8 מיליארד דולר", אומר ג'יובאני ביסיניאני, מנכ"ל יאט"א, "מדובר בהפסד גדול יותר מאשר לאחר אירועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הפסדי התעשייה ב2001-2002 היו 24.3 מיליארד דולר".

שלושת הגורמים העיקריים, על פי הארגון, שתורמים להפסדים הכבדים, הם הירידה בביקושים, הן מבחינת תנועת הנוסעים הבינלאומית והן מבחינת תנועת המטען; בסיכום 2009 התשואות מהובלת נוסעים צפויות לרדת ב-12% ומהובלת מטען לרדת ב-15% במטען. בנוסף, עליית מחירי הדלק צפויה להוסיף לעלויות חברות התעופה בעולם עוד תשעה מיליארד דולר ל"חשבון הדלק" - וזה יסתכם ב-115 מיליארד דולר.

"זהו לא משבר רק עבור חברות התעופה", אומר ביסיניאני, "יש ירידה בתזרים המזומנים גם לתעשיות השותפות כמו נמלי תעופה, שירותי פיקוח אווירי ושירותי הפצה בינלאומיים".

לגבי 2010, בארגון צופים, נכון להיום, כי הפסדי חברות התעופה יסתכמו ב-3.8 מיליארד דולר. זאת, בהתבסס על הערכות לגידול של 3.2% בתנועת הנוסעים הבינלאומית וגידול של 5% בתנועת המטען, וכן על פי מחיר של 72 דולר לחבית דלק.

תגיות