אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נייקי משקיעה בכדורגל הישראלי 3 מיליון דולר בשנה צילום: יניב אדרי

נייקי משקיעה בכדורגל הישראלי 3 מיליון דולר בשנה

את הסכום משקיעה בחסויות ובהסכמי שיתופי פעולה שונים. חברת הלבשת הספורט האמריקאית משיקה היום קמפיין שיווקי בעלות של 1.2 מיליון שקל

16.09.2009, 11:18 | אוריאל דסקל

נייקי, חברת הלבשת הספורט האמריקאית, משקיעה 3 מיליון דולר בכדורגל הישראלי. ההשקעה באה בצורת הסכמי חסות עם כדורגלנים, עם מספר קבוצות כדורגל ומסעות פרסום הקשורים לכדורגל. נייקי, שמספקת את הכדורגל הרשמי של ליגת טוטו, משיקה היום את קמפיין עונת המונדיאל שלה – קמפיין make the difference, בעלות של 1.2 מיליון שקל.

לפי נייקי, "שנת מונדיאל היא השנה שתבדיל בין אלו שבאים לשחק לבין אלו שבאים לנצח". נייקי, בקמפיין הפרסומי הגולבלי שלה, מציעה לכל שחקן את ה"נשק" המתאים ביותר עבורו בדרך לניצחון.

הנשק, לפי נייקי, הוא הנעלים מסדרות הנעליים של החברה. סדרות הנעליים של נייקי מובדלות זו מזו בהתאם לקריטריונים השונים של משחק, סוגי המגרש ותפקיד השחקן במגרש. בעונה הקרובה תככב ה"סדרה השחורה" BLACK PACK הכוללת את ה-MERCURIAL, ה-TIEMPO וה-TOTAL90. לפי נייקי "השחקן יכול לבחור במגע הנדרש שמציעות לו נעלי החברה".

השחקנים המובילים של נייקי – כריסטיאנו רונלדו, וויין רוני, אנדריי ארשאבין, פרנק ריברי ואחרים – יופיעו כחלק מהקמפיין העולמי והישראלי בכמה וכמה סרטונים.

"קמפיין אינטרנטי מאסיבי"

 

"אנחנו נעשה קמפיין אינטרנטי מאסיבי עם שילוט חוצות ופרסומות", אומרת עינת ישראלי, מנהלת שיווק נייקי ישראל.

החברה תשמש במספר שחקנים ישראלים כדי לקדם את מותג נייקי. בין השאר יככבו בשלטי הפרסום בישראל בן סהר, שחקן הנבחרת ואספניול, גיא אסולין מברצלונה ויוסי בניון, כוכב ליברפול, כמובן.

השלושה קשורים לחוזים עם נייקי העולמית ולפיהם הם מקבלים סכום כסף מסוים וציוד מחברת ההלבשה.

"אנחנו מחפשים שחקנים שעושים הבדל", אומר יריב הלר, מנהל שיווק ספורט בנייקי ישראל. "שחקנים שיכולים לגרום לקהל על הרגליים. שלא מוותרים עד השנייה אחרונה. שעושים מהלך במהלך האחרון".

נייקי גם מספקת ציוד לשחקנים בליגת טוטו – ביניהם אייל גולסה ממכבי חיפה, שליו מנשה ממכבי נתניה, ברק יצחקי מבית"ר ירושלים ואיתי שכטר מהפועל תל אביב. בחברה מחפשים שחקנים צעירים בטורנירי נערים.

ישראלי אומרת שהקמפיין לא פונה רק לקהל הרחב אלא גם לכדורגלנים עצמם.

נייקי, שמשלמת כ-450 אלף דולר בשנה למכבי תל אביב בכדורסל, לא משלמת לקבוצות כדורגל בישראל (היא מספקת ציוד להפועל עכו ומכבי פתח תקווה בין השאר). אם קבוצה מסוימת בישראל תוכל "לקחת את עצמה לשלב הבא", לפי ראשי נייקי ישראל, "אז ייתכן שנשקול להשקיע סכום חסות גדול גם בה". 

את קולקציות הכדורגל של נייקי, על מגוון הסדרות, ניתן להשיג ב- 10 חנויות נייקי שמפוזרות ברחבי הארץ. בין השאר ניתן למצוא אותה בחנות הדגל בדיזנגוף סנטר בחנות nikefootball בירושלים וגרנד קניון בחיפה. גם בכרמיאל, רחובות, אשדוד ובאר שבע מוכרת נייקי את קולקציית Black Pack.

תגיות